loader
موارد عدم کاربرد لمینت دندان
18 بهمن 1397 ساعت 01:07
لمینت

در برخی از موارد، بعضی از دندان ها یا حتی برخی اشخاص به خصوص، کاندیداهای خوبی برای این روش نیستند.

موارد عدم کاربرد لمینت دندان



در برخی از موارد، بعضی از دندان ها یا حتی برخی اشخاص به خصوص، کاندیداهای خوبی برای این روش نیستند. نمونه هایی از این موارد عبارتند از:
 


نیروهای زیادی به دندان ها وارد شود: افرادی که دندان هایشان را به شدت به هم می فشارند و می سایند (یا به گفته دندانپزشکان دندان قروچه می کنند)، یا آن هایی که دندان های جلویی شان ارتفاع کمی دارند و به هم نمی رسند، کاندیداهای خوبی برای ونیرهای سرامیکی نیستند.



دندان هایی که نیاز به تقویت و محکم سازی دارند: دندان هایی که مقدار قابل توجهی از ساختار خود را به دلیل ساییدگی، پوسیدگی یا شکستگی از دست داده اند و همچنین آن هایی که بخش زیادی از آن ها با فیلر پر شده است برای این روش مناسب نیستند.



 دندان هایی که مینای ناچیزی دارند : یک ونیر سرامیکی تنها زمانی محکم در جای خود باقی می ماند که بخش اعظم آن به مینای دندان چسبیده باشد.
مراقبت های بعد از لمینت دندان



در کل برای هر گونه درمان ترمیمی دندان پزشکی رعایت بهداشت دهان الزامی است، اما در مورد درمان لامینت علاوه بر رعایت اصول بهداشتی استفاده از دستگا ههای پیزوالکتریک جرم گیری باید با احتیاط انجام شود. همچنین برخی از دهان شویه های حاوی فلوراید روی لامینت تاثیر منفی دارد. بنابراین قبل از استفاده از دهان شویه باید با دندانپزشک مشاوره به عمل آید.