loader
 انجام لمینت دندان چه شرایطی دارد؟
15 بهمن 1397 ساعت 18:31
لمینت

چه کسانی می‌توانند از درمان لمینت دندان (لامینت) استفاده کنند و چه کسانی نمی‌توانند؟

 انجام لمینت دندان چه شرایطی دارد؟



چه کسانی می‌توانند از درمان لمینت دندان (لامینت) استفاده کنند و چه کسانی نمی‌توانند؟
لمینت دندان (لامینت) برای «اصلاح مشکلات خفیف تا متوسط دندان‌های قدامی» کاربرد دارد .بسیار مهم است که دندان دچار ضایعات گسترده نباشد و مشکلات زیبایی در حد مینای دندان ختم شود. مسئله مهم دیگر اکلوژن بیماراست؛ وجودعادات دهانی چون دندان قروچه کنترا اندیکاسیون درمان لمینیت محسوب می‌شود. در زمان دندان قروچه بیمار نیروی بسیار زیادی را به دندان‌های خود و لمینت دندان (لامینت) وارد می‌کند که در طی زمان منجر به شکستن لمینت دندان (لامینت) می‌شود . افرادی که کاندید دریافت ایمپلنت دندان هستند، ابتدا می بایست ایمپلنت دندان خود را قرار دهند و سپس حدودا 3 تا 6 ماه بعد و در زمان تحویل روکش ایمپلنت خود برای انجام قالبگیری لمینت دندان مراجعه نمایند.



– آیا در جریان لمینت دندان‌ها تراش می‌خورند؟



– میزان تراش دندان قبل از گذاشتن لامینت (لمینت) بستگی به طرح و شکل اولیه دندان‌ها و وضعیت اکلوژن بیمار دارد. در مورد نسل جدید لمینتها ( لومینیرز) بعضا انجام هیچ گونه تراشی لازم نیست اما در برخی از موارد تراش اندکی لازم است. البته به طور کلی تراش ایجاد شده در دندان‌ها بسیار محافظه کارانه‌تر از تراش روکش است و حجم بسیار کمتری از دندان تراشیده می‌شود .
– آیا انجام لمینت دندان (لامینت) عوارض جانبی هم دارد و ممکن است به دندان‌ها آسیب وارد شود ؟
– عوارض احتمالی لمینت دندان (لامینت) عبارتند از :
– حساسیت تاخیری پس از درمان:  مانند هر ترمیم دیگری احتمال ایجاد حساسیت به سرما و گرما پس از درمان وجود دارد که البته پس از گذشت مدت زمان کوتاهی این مشکل برطرف می‌شود .