loader
لمینت دندان چیست و چه تفاوتی با ایمپلنت دارد؟
15 بهمن 1397 ساعت 01:55
لمینت

لمینت دندان استفاده از یک لایه مواد همرنگ روی دندان‌هاست....

لمینت دندان چیست و چه تفاوتی با ایمپلنت دارد؟
لمینت دندان استفاده از یک لایه مواد همرنگ روی دندان‌هاست. لمینت یکی از روش‌های زیباسازی دندان‌هاست که مزایای بیشتری نسبت به ارتودنسی دارد.
بسیاری از افراد از داشتن دندان‌هایی نامرتب و بد رنگ ناراحت هستند و همین امر موجب کاهش اعتماد به نفس در این افراد گشته است اما امروزه علم دندانپزشکی تقریبا جای هیچ‌گونه نگرانی را باقی گذاشته است. شاید فکر کنید تنها روشی که می‌توان به وسیله آن دندان‌ها را مرتب و زیبا جلوه داد ارتودنسی باشد اما این تنها راه نیست و روش‌های دیگری هم مثل لمینت برای این کار وجود دارد.



انواع لمینت دندان
ونیر‌ها یا از جنس کامپوزیت هستند و به طور مستقیم و داخل مطب ساخته می‌شود (که به آن‌ها ونیر کامپوزتی می‌گویند) و یا از جنس سرامیک هستند و در لابراتور ساخته می‌شوند (که به آن‌ها ونیر سرامیکی گفته می‌شود).



لامینت سرامیکی : مقاومت بیشتری نسبت به لمینت‌های کامپوزیتی دارند و ثبات رنگ بیشتری در مقایسه با کامپوزیت‌ها داشته و دارای ظاهر زیباتری هستند.
لامینت کامپوزیتی: ثبات رنگ این نوع لامینت کمتر است ولی قیمت آن‌ها ارزان‌تر بوده و تراش کمتر دندان را از جمله مزیت‌هایش می‌توان دانست.



تفاوت لمینت با ایمپلنت
خیلی‌ها لامینت دندان را با ایمپلنت دندان اشتباه می‌گیرند در صورتیکه این دو کاملا از یکدیگر مجزا هستند و برای موارد خاص خودشان به کار می‌روند. ایمپلنت یک روش کاشت دندان به جای دندان‌های کشیده شده است در حالی که لامینت به منظور زیباسازی و فرم‌دهی به بد شکلی‌ها و بد رنگی‌های دندان استفاده می‌شود.