loader
طریقه نگهداری از لمینت دندان
18 بهمن 1397 ساعت 01:16
لمینت

متخصصین و دندانپزشک هاغالبا لمینت دندان رابه عنوان عمل و ابزار مورد علاقه ی خود در حرفه شان میدانند.

طریقه نگهداری از لمینت دندان



متخصصین و دندانپزشک هاغالبا لمینت دندان رابه عنوان عمل و ابزار مورد علاقه ی خود در حرفه شان میدانند. این مواد ساخته شده از چینی، به سادگی زیبایی و ظرافت را دقیقا مطابق میلتان به شماو لبخندتان می بخشند. این موادچینی حسب برنوع نگهداری از5تا15 سال وبعضا بیشتراز15 سال میتواندشمارا زیبا ومرتب جلوه دهد. این امر نقش محافظت فرد از دندان های جدید و تازه اش را بیش از پیش مشخص می نماید.



چهارچوب مراقبت از لمینت دندان



بعد از لمینت دندان هایتان، باید به شدت مراقب وضعیت بهداشت دهان و دندان خود باشید. این به معنی آن است که باید دقیقاً معادل دندان های خودتان، از روکش ها نیز محافظت شود. بهترین توصیه ای که از جانب دندانپزشک می تواند به شما داده شود، این است که روزی دوبار به مدت دو دقیقه، به مسواک زدن بپردازید، و در صورتی که عادت به استفاده از نخ دندان ندارید، حتماً بعد از هر وعده ی غذایی دهان خود را با آب شستشو دهید.




این عادت را شنیده اید که افراد در خواب دندان هایشان را به هم فشار می دهند؟



در انگلیسی به آن بروکسیسم می گویند. این عادت دشمن دندان های شما و در نهایت و در طولانی مدت، دشمن لمینت دندان شما خواهدبود.حال یک وسیله نگهدارنده ی دندان ارایه شده است، که در هنگام خواب شبانه میان دندان هایتان قرارمی گیرد، تا از آسیب دیدن آن ها جلوگیری نماید.



 مهمترین نکات مراقبت از لمینت دندان عبارتند از:



خوردن غذاهایی که لکه رنگ روی دندان شما باقی می گذارند، خودداری کنید.



لازم به ذکر است که لمینت دندان شما به دلیل ساخته شدن از چینی، به خود لکه نمی گیرد.پس این  دندان های خود شما هستند که توسط موادی همچون میوه های تابستانی، سس سویا و قهوه امکان دارد زردشوند و رنگ سفید خود را از دست بدهند. در این مواقع قطعا باید با مطب دندانپزشک خود تماس گرفته، تا یک ملاقات جهت سفید کردن دندان تان صورت گیرد.



خودداری از فشار دادن دندان بر روی اجسام سخت



شدیداً توصیه ما به شما این است که اگر از لمینت دندان استفاده نموده اید، یا حتی در شرایط عادی، از فشار دادن دندان هایتان بر روی اجسام سخت خودداری کنید. این موضوع می تواند موجب شکستگی یا ترک خوردن دندان یا لمینت دندان شماگردد . در نتیجه مراقب باشید که روی قدرت روکش دندان خود بیش از حد حساب باز نکنید.



استفاده از مسواک نرم برای مسواک زدن دندان ها



بهتر است برای مسواک زدن دندان های خود از یک مسواک نرم استفاده شود. مسواک زدن با انواع زبر آن بر روی لمینت دندان، احتمال از دست دادن براقیت و پولیش آن بالاتر رفته، و موجب می گردد تا آن ها کمتر از قبل تشابهشان به یکدیگرراازدست دهند. طبیعی است که این اتفاق ناگواری برای دندان هایی است که به شدت برایش هزینه کرده اید. این کار از جذابیت ظاهری لبخند شما کاهش میدهد.



اما اگر تا به حال در این زمینه، یعنی ترک این عادت اشتباه با شکست روبرو شده اید، بهتر است با افزودن یک قاشق چایخوری فلفل، به یک بطری پولیش ناخن، محلولی را تهیه نمائید. سپس این مخلوط را به نوک ناخن هایتان آغشته کنید. در این حالت به خاطر تندی حس شده، به یاد می آورید که نباید آن را بجوید. به همین آسودگی!



پرهیز از خوردن مواد غذایی سفت



استفاده از لمینت دندان به عنوان در بازکن. به هیچ عنوان نباید حتی در صورت نداشتن لمینت دندان، از آن ها به عنوان وسیله ای جهت باز کردن اجسام مختلف استفاده کرد. این عامل سبب می گردد تا ادغام دو حرکت فشاری و کششی، که روی دندان های شما صورت میگیرد، به آن ها آسیب برساند. حتی این عادت غلط امکان دارد موجب افتادن لمینت شما گردد. پس بهتر است در این مواقع به جای این که خودتان دست به کار (یا شاید دست به دندان!) شوید، از فرد دیگری بخواهید که بطری را برای شما باز نماید.