loader
بریج دندان جلو در ایمپلنت
01 اسفند 1397 ساعت 20:01
ایمپلنت

گاهی به هر دلیلی امکان دارد جای یکی از دندان ها خالی شود.

بریج دندان جلو در ایمپلنت


 


گاهی به هر دلیلی امکان دارد جای یکی از دندان ها خالی شود. اگر این جای خالی نمایان باشد و یا در ردیف جلو دندان ها قرار بگیرد امکان دارد اعتماد بنفس فرد را پایین بیاورد. همچنین امکان دارد مخل روابط اجتماعی گردد. از آنجایی که هر مشکلی راه حلی دارد بریج نیز یکی از روش های حل این مشکل است. بریج و یا پل دندان مادام العمر نیست بلکه دارای طول عمر مشخصی است. عمدتا عمر بریج 5 تا 15 سال و حتی بیشتر نیز است. بریج مانند سایر دندان های عادی به مراقبت و رعایت بهداشت دندانی نیاز دارد. اگر با دندان چیز سفتی گاز گرفته شود امکان لب پریدگی و تجمع باکتری ها وجود دارد که باعث تغییر رنگ دندان بریج و همچنین آسیب به لثه و سایر دندان ها نیز می شود.


 


هزینه بریج دندان جلو


 


جای خالی دندان امکان دارد باعث برخی عوارض چون ابتلا به بیماری های لثه، مفصل گیجگاهی، حرکت ناخواسته دندان ها و از آسیب به بافت ستخوانی می شود. از آنجایی که بریج دندان جای خالی را پر می کند از این آسیب ها جلوگیری به عمل می آورد و همچنین مانع مشکلات بعدی می شود. مخصوصا بریج دندان جلو چون از اهمیت زیادی برخوردار است مانع از بین رفتن ظاهر سایر دندان ها می شود. از سایر مزایای بریج دندانی می توان به روند سریع درمانی آن اشاره کرد. به گونه ای که امکان دارد در یک یا دو جلسه کار گذاشتن بریج طول بکشد. همچنین بریج دندان نسبت به روش های دیگر اصلاح طرح لبخند ارزان تر است. علاوه بر آن هزینه ترمیم و رسیدگی به بریج نیز مقرون به صرفه تر است.


 


جنس بریج دندان


 


جنس بریچ یا فلزی است و یا سرامیکی و گاهی ترکیبی از این دو است. بریج دندان های جلو معمولا سرامیکی هستند. برای ترمیم زیبایی و اصلاح طرح لبخند لازم است که رنگ دندان ها یک دست باشد. روکش سرامیکی بریج مواد نیمه شفافی به رنگ دندان است بنابراین ظاهر طبیعی و زیبایی را بوجود می آورد. روکش های سرامیکی نسبت به فلزی کمتر باعث آلرژی می شوند اما مشکلی که دارند دوام و ماندگاری کمتری دارند و همچنین رنگ آن ها بعد از مدتی تغییر می کند که این برای بریج دندان جلو عیب به حساب می آید. ایمپلنت با ترکیب فلز و پرسالین بریج دندان محکمتری را تولید می کند.