loader
ایمپلنت دندانی جدید با قابلیت کاهش عفونت
18 بهمن 1397 ساعت 23:31
ایمپلنت

تیم تحقیقاتی متشکل از چند رشته در دانشگاه فلوریدا – بلژیک یک ایمپلنت در دندانپزشکی را ایجاد کرده اند

ایمپلنت دندانی جدید با قابلیت کاهش عفونت



تیم تحقیقاتی متشکل از چند رشته در دانشگاه فلوریدا – بلژیک یک ایمپلنت در دندانپزشکی را ایجاد کرده اند که مواد دارویی از یک مخزن به تدریج آزاد می کند، این موضوع به پیشگیری و مبارزه با عفونت ها کمک می کند.



دهان ما دارای بسیاری از میکروارگانیسم ها مثل : عوامل بیماری زای باکتریایی وقارچی است .



در ایمپلنت های دندانی سنتی ، این پاتوژن ها به سرعت می توانند یک بیوفیلم (به اصطلاح) تولید کنند که در برابر داروهای ضد میکروبی مثل آنتی بیوتیک مقاوم است در نتیجه: این ایمپلنت ها با ریسک قابل توجهی از عفونت ها ، همراه است که ممکن است درمان آن مشکل باشد.محققان دانشگاه فلوریدا یک نوع ایمپلنت دندانی را گسترش داده اند که خطر عفونت ها را کاهش می دهد این ایمپلنت یک مخزن در زیر تاج دندان دارد که یک پیچ آن را پوشش می دهد ، و این پیچ کمک می کند که درون این مخزن با داروهای ضد میکروبی پر شود.ایمپلنت از مرکب متخلخل ساخته شده است طوری که این مواد ضد میکروبی به تدریج از مخزن به بیرون از ایمپلنت هدایت می شوند و در تماس مستقیم با سلول های استخوان قرار می گیرند در نتیجه باکتری ها نمی توانند بیوفیلم را تشکیل دهند.



در آزمایشگاه ، ایمپلنت تحت آزمایش های مختلف برای استفاده از کلراهگزیدین قرار گرفت ، کلر هگزیدین یک دهانشویه مطرح جهانی با اثر ضد میکروبی قوی است . مطالعات نشان داد که باکتری (استروپتوکوکوس موناس) ، نوعی از باکتری دهانی که باعث عفونت در دهان می شود ، با وجود کلرهگزیدین دیگر قادر به تولید بیو فیلم به مدت طولانی پس از دهانشویه نبود. و بیوفیلم هایی که قبلا رشد کرده اند در مدت زمان کوتاهی نابود شدند
این به این معنی است که این نوع ایمپلنت از لحاظ پیشگیری و کنترل عفونت موثر است.