loader
خدمات دندانپزشکی در زاهدان با تعرفه دولتی ارائه می شود
02 بهمن 1397 ساعت 10:22
دندانپزشکی

زاهدان - مدیر گروه بهداشت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: روزانه به بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر از مردم عزیز استان خدمات دندانپزشکی با تعرفه دولتی ارائه می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر شهرکی مدیر گروه تخصصی بهداشت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان امشب در کارگاه سلامت دهان و دندان زاهدان اظهار داشت: روزانه به بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر از مردم عزیز استان در حوزه تحت پوشش این دانشگاه و در ۲۷ مرکز خدمات جامع سلامت، خدمات دندانپزشکی با تعرفه دولتی ارائه می شود.


وی افزود: از ابتدای سال کنونبیش از ۹۰ درصد دانش آموزان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در قالب ۱۶۰ هزار نفر از طرح «وارنیش فلوراید» بهره مند شده اند و تا پایان سال این پوشش به ۱۰۰ درصد ارتقا خواهد یافت.


مدیر گروه بهداشت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: همچنین از ابتدای سال ۹۷ تا کنون بیش از ۷ میلیارد تومان در زمینه ارائه خدمات بهداشت دهان و دندان در مناطق روستائی تحت پوشش این دانشگاه هزینه شده است.


وی بیان داشت: طی این مدت ۱۱۰ مورد عملیات خدمات دندانپزشکی با استفاده از یونیت های سیار طرح تحول نظام سلامت در مناطق روستائی و عشایری ارائه شده است.


شهرکی تصریح کرد: برنامه های بهداشت دهان و دندان با جدیت تمام برای دانش آموزان در حال اجراست چرا که بر این باوریم سلامت دهان ودندان را باید از پایه شروع کنیم.


وی اظهار داشت: خدمات «فیشور سیلانت» دانش آموزی اولویت اصلی گروه سلامت دهان ودندان است و همچنین خدمات ترمیمی و کشیدن دندان برای همه گروههای سنی نیز درحال انجام است.