loader
بعد از ارتودنسی چه باید کرد ؟
12 بهمن 1397 ساعت 18:55
ارتودنسی

درمان ارتودنسی برای بزرگسالان کاری معمول است. مرکز ارتودنسی داشنگاه ستون هیل اعلام کرده است که در حدود بیست تا بیست و پنج درصد بیماران ارتودنسی بزرگسالان هستند. روند قبل و بعد از ارتودنسی در بزرگسالان مشابه کودکان است، اما اگر با این مقوله آشنایی ندارید، در این مقاله توضیح می دهیم که بعد از ارتودنسی چه باید کرد و اینکه زمان اتمام درمان و برداشتن براکت ارتودنسی چه انتظاری باید داشته باشید

برداشتن ارتودنسی


متخصص ارتودنسی دندان ها را چک کرده و جایگاه آنها را در هر ویزیت دنبال می کند و تصمیم می گیرد که چه زمانی درمان شما کامل شده است. برداشتن ارتودنسی معمولا بدون درد است. برای درآوردن ارتودنسی نیاز به آمادگی خاصی نیست. در واقع به احتمال زیاد بعد از برداشتن ارتودنسی ، از بین رقتن فشار روی دندان ها بسیار برایتان مطلوب خواهد بود.
نگهدارنده بعد از ارتودنسی

اولین واکنش شما پس از ارتودنسی ممکن است این باشد که تصویری از دندان هایتان بگیرید تا بتوانید قبل و بعد از ارتودنسی را با هم مقایسه کنید. اما کار شما هنوز تمام نشده است. فراموش نکنید که باید از نگهدارنده ارتودنسی استفاده کنید. متخصصین ارتودنسی معمولا دستگاه نگهدارنده بعد ارتودنسی را برایتان در نظر می گیرند تا از جا به جایی دندان هایتان پس از برداشتن دستگاه اصلی جلوگیری کنند. این نگه دارنده های ارتودنسی هم می توانند از پلاک های متحرک ارتودنسی باشند و هم دستگاه ارتودنسی ثابت، که در مورد دوم طوری در دهان قرار می گیرند که دیده نشوند.

هر دستگاه نگهدارنده ارتودنسی به طور خاص برای استفاده کننده ساخته می شود، پس بید به راحتی در دهان قرار بگیرد. مراقبت از این دستگاه ها هم آسان است. به سادگی و به طور منظم آنها را با مسواک و خمیر دندان دارای فلوراید بشویید.
شستشوی دهان

شستشوی دهان با محلول فلوراید با استحکام مینای دندان و تقویت دندان ها به جلوگیری از پوسیدگی آنها کمک می کند. برخی از دهانشویه هایی که حاوی سدیم فلوراید هستند، به تمیز کردن و تقویت بخش هایی از دهان کمک می کنند که دستگاه ارتودنسی موجب انباشت باقیمانده غذا و باکتری در آنها شده است. این دهانشویه ها را تا دو بار در روز می توانید استفاده کنید.
سفید کردن دندان

خیلی طبیعی است که بخواهید دندان ها و لبخندتان که به تازگی اصلاح شده است، سفید و زیبا باشد. شما می توانید از دو شیوه سفید کردن دندان در خانه یا در مطب دندانپزشک استفاده کنید. اگر روش دندانپزشکی را انتخاب کنید، باید از متخصص خود وقت بگیرید. در این فرآیند سفید کردن دندان ها با ژلی بر پایه پروکسید پوشیده می شوند که بر سطح دندان ها قرار میگیرد. بافت لثه با ژل محافظی پوشیده می شود تا با ژل سفید کننده صدمه نبیند. سپس نوری بر روی دندان ها تابانده می شود تا تاثیر سفید کنندگی ژل را تحریک کند که شامل سه مرحله پانزده دقیقه ایست که در یک جلسه انجام می شود.

اگر سفید کردن دندان هایتان در خانه را ترجیح می دهید، خمیر دندانی را انتخاب کنید که حاوی هیدروژن پروکسید باشد. این ماده می تواند لکه های روی دندان را از بین برده و رنگ آنها را روشن تر کند.

برداشتن براکت ارتودنسی هیجان انگیز ترین بخش کل فرآیند درمان است. خیلی مهم است که به توصیه متخصص ارتودنسی خود توجه کرده و دستورالعمل ها را به دقت دنبال کنید.