loader
الاینرهای نامرئی چیست؟
02 فروردين 1398 ساعت 20:59
ارتودنسی

الاینرهای نامرئی چیست؟


همه چیز درباره الاینرهای نامرئی




زمانی که در مورد درمان ارتودنسی صحبت می کنیم، اولین چیزی که به ذهن ما می رسد، سیم ها و براکت هایی است که بر روی دندان ها قرار دارد. با این حال باید دانست که امروزه ارتودنسی چیزی فراتر از سیم و براکت است. ارتودنسی درمانی به منظور اصلاح جایگاه ها دندان ها در دهان است که نه تنها با هدف زیبایی که به منظورسلامتی دهان انجام می گیرد.




با پیشرفت دانش دندانپزشکی راه های زیادی برای انجام درمان ارتودنسی در اختیار بیماران قرار گرفته است. از شیوه های قدیم و رایج که با استفاده از سیم ها و برکت ها انجام می شده و در دو شکل ثابت و متحرک وجود دارد تا درمان های جدید که توسط قالب های نامرئی و سه بعدی برای اصلاح ردیف دندانی انجام می شود. هر درمان برای کیس های متفاوتی انجام می شود و هزینه ها و تکنیک های متفاوتی دارد.




در مورد این که کدام درمان برای شما مناسبتر است باید با متخصص ارتودنسی مشورت نمایید. الاینرها صفحات شفاف از نوع پلاستیک بهداشتی و فشرده هستند که به شکل قالب های دندانی سه بعدی ساخته می شوند. این قالب های سه بعدی با قرار گرفتن بر روی دندان ها و وارد کردن نیروی ضعیف و دائمی بر روی آن ها، آن ها را در مسیر صحیح خود قرار می دهند. الاینرها برای هر فرد متفاوت است و با توجه به شکل دندان های افراد توسط نرم افزارهای دیجیتالی و تجهیزات سه بعدی توسط دندانپزشک ساخته می شود.





ارتودنسی با استفاده از اینویزیلاین شیوه ای است که در سال 1997 ابداع شده و به دلیل مزایایی که نسبت به شیوه های قدیمی دارد امروزه در میان مردم بسیار رایج شده است. در این نوع از ارتودنسی از سیم و براکت خبری نیست و تکنیک آن به صورتی است که قالب هایی به شکل دندان شما و از جنس پلاستیک فشرده و به صورت سه بعدی بر روی دندان های شما قرار می گیرد، این قالب ها دو هفته یک بار تعویض می شوند تا شما را به نتایج دلخواه و نهایی که همان صاف شدن و اصلاح ردیف دندانی است، برساند.