loader
راهکارهای درمان ارتودنسی در دوران بارداری
25 اسفند 1397 ساعت 05:10
ارتودنسی

اگر باردارید و به فکر ارتودنسی هستید، بهتر است به دلیل مشکلاتی که این درمان دارد

چه راهکارهایی برای ادامه درمان ارتودنسی در دوران بارداری وجود دارد؟


 


اگر باردارید و به فکر ارتودنسی هستید، بهتر است به دلیل مشکلاتی که این درمان دارد و همچنین نیاز به مراقبت ویژه از دندان‌ها که از حوصله یک مادر باردار خارج است، آن را به بعد از به دنیا آمدن کوچولیتان موکول کنید.


 


اما اگر در میان ارتودنسی باردار شده‌اید، باید درمان خود را ادامه دهید. اولین کاری که باید بکنید این است که دندانپزشک معالج خود را در جریان این اتفاق بگذارید تا وی تمام ملاحظات لازم را برای شما در نظر بگیرد.


 


دندانپزشک باید بر مراقبت از دندان‌ها تأکید کند و موظف است آموزش‌های لازم در زمینه تمیز کردن حرفه‌ای دهان، دندان و لثه را به شما بگوید. همچنین باید شما را از تأثیرات سلامت پریودنتال ضعیف در دوران بارداری و بعد از به دنیا آمدن نوزاد باخبر کند. تکنیک‌های اصلاح رفتارها در این مورد بسیار مفید خواهد بود. در طی دوران بارداری دندان‌ها حساس می‌شوند و کمی آسیب‌پذیرتر از همیشه هستند؛ بنابراین، هر نوع آسیبی فوراً باید ترمیم شود.


 


مهم‌ترین مسئله در این دوره این است که هرگز نباید نگران چیزی شوید و با داشتن مراقبت‌های لازم و راهکارها و درمان‌های پیشنهادی دندانپزشک به خوبی می‌توانید دوران بارداری و ارتودنسی را به سلامت به پایان برسانید.


 


بهترین براکت برای زنان باردار کدام است؟



معمول‌ترین براکتی که برای بزرگسالان استفاده می‌شود براکت‌های فلزی هستند. اما به دلیل شرایط خاصی که زنان باردار دارند، این براکت‌ها که به صورت ثابت روی دندان‌ها قرار می‌گیرند و تنها توسط خود دندانپزشک برداشته می‌شوند، مناسب این افراد نخواهند بود.


 


الاینرهای شفاف و نامرئی که بدون سیم و قطعات فلزی هستند، گزینه مناسبی برای این دوره‌اند. مهم‌ترین مزیت این براکت‌ها این است که در زمان غذا خوردن، مسواک زدن یا کشیدن نخ دندان می‌توان آنها را از دهان خارج کرد. در اوایل دوره درمان، دندان‌ها کمی حساس و آسیب‌پذیر می‌شوند، زیرا براکت‌ها با نیروی فشار مداوم روی آنها دندان‌ها را به طور تدریجی حرکت می‌دهند که باید به این مسئله توجه داشت.