loader
چگونگی درمان ارتودنسی
23 اسفند 1397 ساعت 02:55
ارتودنسی

زیبایی لبخند و وضعیت ظاهری دندانها می تواند در اعتماد به نفس و کیفیت زندگی افراد نقش مهمی ایفا می کند.

چگونگی درمان ارتودنسی



زیبایی لبخند و وضعیت ظاهری دندانها می تواند در اعتماد به نفس و کیفیت زندگی افراد نقش مهمی ایفا می کند. درمان ارتودنسی در ارتقاء زیبایی لبخند نقش اساسی دارد و در کنار درمانهای زیبایی دندانپزشکی می تواند بهترین نتایج را فراهم کند.


 


امکان حرکت دندانها در هر سنی به شرط سلامت لثه و بافتهای نگهدارنده دندان وجود دارد اگر چه با افزايش سن مختصری سرعت حرکت دندان کاهش می يابد.


 



درمان ارتودنسی متحرک با استفاده از پلاکهای متحرک می باشد که توسط خود بيمار در دهان قرار داده شده و در هنگام غذا خوردن از دهان خارج می شود، بنابراين نتيجه اين درمانها کاملا وابسته به همکاری بيمار است.


 



و اما در درمان ثابت ارتودنسی، هدف، حرکت دندانها و اصلاح روابط دندانهای دو فک با هم می باشد.


 



در پايان درمانهای ارتودنسی برای تمام بيماران بايد از درمانهای نگهدارنده استفاده کرد که بسيار مهم است .هدف از اين مرحله در واقع وفق دادن لثه و بافتهای نگهدارنده دندان با وضعيت جديد است. از آنجايي که لثه بافتهای نگهدارنده دندانها مثل کش می ماند بعد از درمان ثابت مدتی زمان نياز است تا اين بافتها خود را در وضعيت جديد بازسازی کرده و جلوی برگشت نتايج گرفته شود.


 



اولین رشته تخصصی از علم دندانپزشکی، ارتودنسی است که به تشخیص، پیشگیری و درمان ناهنجاریهای دندانی و فک و صورت می پردازد. به بیان ساده، مرتب کردن بهم ریختگی دندانها در حیطه تخصص ارتودنسی می باشد.