loader
آیا ارتودنسی روش مناسبی برای پیشگیری از بیماری­های فک و دندان است؟
23 اسفند 1397 ساعت 02:41
ارتودنسی

ارتودنسی برای پیشگیری از بیماری­های دهان و دندان بسیار پیشنهاد می شود،

آیا ارتودنسی روش مناسبی برای پیشگیری از بیماری­های فک و دندان است؟


ارتودنسی برای پیشگیری از بیماری­های دهان و دندان بسیار پیشنهاد می شود، ارتودنسی روش مناسبی برای پیشگیری از بیماری­های دهان و دندان است و اگر این کار بدرستی و زیر نظر متخصص ارتودنسی انجام شود جلوی بسیاری از بیماری های فک و دندان گرفته می شود .


 


البته بهداشت دهان و دندان در طول درمان ارتودنسی از اهمیت زیادی برخوردار است که وقوف به آنها و رعایت اصول ویژه بهداشتی طی درمان ارتودنسی به سلامت بهتر دندان می انجامد.


 


 درمان های ارتودنسی با هدف برقراری رابطه بین دندانی و فکی بهتر انجام می گیرد: با این درمان ها نه تنها به زیبایی بیشتر دست می یابیم بلکه می توانیم با رعایت بهداشت، از پوسیدگی های بیشتر که براثر نامرتبی و روی هم قرارگرفتن برخی از دندان ها یا فاصله بین دندانی جلوگیری کنیم.



این روش با قرار گرفتن دندان ها در محل خود و ایجاد روابط فکی صحیح، سبب تلفظ بهتر حروف و کلمات توسط بیمار و نهایتا حضور با اعتماد به نفس او در جامعه می شود.


 همچنین در باره تصور عموم مردم از دندان عقل میتوان گفت : دندان عقل هم در جامعه ما جایگاه مناسبی ندارد و تصور عمومی مبنی بر کشیدن آن است، اگر دندان عقل مزاحم رشد و وجود بقیه دندان ها باشد بهتر است از دهان خارج شود ولی اگر جایگاه خوبی برای استفاده داشته باشد کشیدن آن تجویز نمی شود .


همچنین درباره جرم گیری دندان ها جرم گیری توسط متخصان بشدت توصیه شده است، جرم بوی نامطبوع ایجاد می کند، وجود جرم به دندان آسیب می­زند، جرم گیری باید با آموزش دهان و دندان همراه باشد که جرم دوباره تشکیل نشود، جرم گیری را نباید به عنوان یک راهکار درمانی درنظر گرفت، جرم گیری برای دندان ضرر ندارد.


 استفاده از نوع خاص خمیردندان : خمیر دندان های تولیدی داخل استاندارد است، مواد ساینده استاندارد دارند، فلوراید مناسب دارد اما خمیردندان به تنهایی عامل تمیز کننده نیست، خمیر دندان ماده تکمیلی تمیز کننده است و کمک به نظافت بهتر می­کند، به خمیر دندان نباید به عنوان عامل منحصر بفرد نظافت دهان و دندان نگاه کرد، باید در کنار آن از نخ دندان و مسواک مناسب هم استفاده کرد.