loader
ارتودنسی به روش ام بی تی چیست؟
19 اسفند 1397 ساعت 02:18
ارتودنسی

درمان ناهنجاریهای دندانی به روشهای مختلف و وسایل متنوعی صورت می گیرد ...

درمان ناهنجاریهای دندانی به روشهای مختلف و وسایل متنوعی صورت می گیرد یکی از این روشها که بر پایه اصول خاصی بنا شده است ، روش ام بی تی است.


 


در روش ام بی تی به علت استفاده از براکت ها و سیم های هوشمند از جنس نیکل تایتانیوم سرعت درمان ناهنجاریهای دندانی بسیار بالاتر می رود و کیفیت درمان نیز بهبود چشمگیری پیدا می کند.


 


در این روش براکت ها از قبل برنامه ریزی و طراحی شده اند و برای هر دندانی براکت با زوایای خاص آن دندان ساخته شده است و هنگامی که براکت در محل مناسب روی دندان مورد نظر چسبانده شود، دندان را به کمک وایر (سیم) از جنس نیکل تایتانیوم در موقعیت صحیح به حرکت در می آورد.


 


وایر نیکل تایتانیوم نیز در زمان تولید در کارخانه هوشمندانه ساخته می شود، به نحوی که در هنگام دم و بازدم بعلت تغییرات دمای داخل دهان در یک بازه ١.٥ تا ٢ درجه، این وایر دچار حرکات بسیار کوچک و پیوسته می شود که همین حرکات نرم سیم ارتودنسی باعث سرعت بخشیدن به درمان و حرکات دندانی می شود.


 


در این روش نیروهای وارد شده به دندانها بسیار ملایم بوده و از صدمه به ریشه دندانها جلوگیری می شود. همچنین بعلت پیوستگی نیروی وارد شده (به دلیل ماهیت آلیاژ نیکل تایتانیوم) طول درمان کاهش چشمگیری پیدا می کند.