loader
ارتوسرجری چیست؟
15 اسفند 1397 ساعت 07:00
ارتودنسی

درمانهای ارتودنسی همراه با جراحی فک و صورت

ارتوسرجری چیست؟


 


درمانهای ارتودنسی همراه با جراحی فک و صورت


 


این روش درمانی برای اصلاح مشکلات شدید اسکلتی و دندانی که در سنین رشد مراجعه نکرده و یا قابل درمان نبوده اند، معمولا در انتهای دوره بلوغ انجام می شود. در این روش همکاری ارتودنتیست و جراح فک و صورت الزامی است و لذا می بایست بیمار قبل از شروع درمان توسط ارتودنتیست و جراح معاینه شده و پس از بررسی و تعیین طرح درمان نسبت به شروع درمان اقدام گردد.


 



شروع درمان : معمولا می بایست درمان توسط ارتودنتیست آغاز شود و دندانهای هر فک نسبت به خود آن فک با استفاده از دستگاه های ارتودنسی ثابت و یا ترکیبی از دستگاه های ثابت و متحرک تنظیم و مرتب گردد.


در این صورت باید پس از اتمام مرحله ارتودنسی و قبل از جراحی شرایط به گونه ای آماده باشد که پس از جراحی روابط دندانی مطلوب و قابل قبولی حتی المقدور فراهم گردد.


انجام جراحی: در این مرحله بیمار جهت انجام جراحی به جراح مراجعه و پس از هماهنگی نسبت به جراحی اقدام می شود. پس از انجام جراحی مجددا بیمار به ارتودنتیست ارجاع داده می شود.


انتهای درمان :مراحل انتهایی درمان جهت حفظ نتیجه عمل انجام می شود. در انتهای درمان و پس از تثبیت وضعیت، دستگاه های ثابت ارتودنسی از دهان بیمار خارج شده و پلاک های متحرک و ثابت نگهدارنده جهت نگهداری وضعبت در دهان قرار می گیرد که حداقل به مدت یکسال می بایست دردهان حفظ شود.