loader
مشکلات کاشت مینی ‌اسکرو
18 بهمن 1397 ساعت 23:27
ارتودنسی

شایع‌ترین مشکل این است که یکی از پنج تا ده عدد مینی ‌اسکرو خود به خود می‌افتند...

مشکلات کاشت مینی ‌اسکرو



شایع‌ترین مشکل این است که یکی از پنج تا ده عدد مینی ‌اسکرو خود به خود می‌افتند یا بسیار لق می‌شوند. این بدان معناست که ارتودنتیست باید پیچ‌ها را جایگزین کند یا راه حل متفاوتی به کار ببندد. همچنین یکی از بیست مینی ‌اسکرو در هنگاه کار گذاشتن می‌شکند و اگر این اتفاق بیفتد، معمولاً آنها در محل رها می‌شوند بدون اینکه مشکلی ایجاد کنند.



برخی مشکلات دیگر که ممکن است بروز کند عبارتند از:



ایجاد ناراحتی در دهان / سایش به داخل گونه‌ها



خونریزی



تورم



برخورد با ریشه دندان



اگر مینی ‌اسکرو با ریشه دندان برخورد کند و ارتودنتیست همان لحظه متوجه شود، آن را در محل دیگر یا در زاویه دیگری قرار می‌دهد و اگر در همان لحظه متوجه نشود آنرا شل کرده و از محل بیرون خواهد آورد.



چگونه می‌توان از مینی ‌اسکرو مراقبت کرد؟



برای جلوگیری از عفونت، تمیز نگهداشتن اطراف مینی ‌اسکرو از اهمیت زیادی برخوردار است. شما می‌توانید به وسیله پنبه آغشته به دهان شویه کلروهگزادین اطراف آن را تمیز نگه دارید. پس از قرار دادن در دهان شما باید دهان خود را به مدت هفت روز با دهان شویه کلروهگزادین بشوئید. با مینی ‌اسکرو بازی نکنید و آن را دستکاری نکنید. از مسواک‌های الکتریکی استفاده نکنید زیرا چرخش آن ممکن است باعث باز شدن پیچ شود.



اگر من نخواهم از مینی ‌اسکرو استفاده کنم چه گزینه‌های دیگری وجود دارد؟



شما می‌توانید از هدگیر استفاده کنید، دندان‌های بیشتری را بکشید یا این وضعیت را قبول کنید که البته نتیجه نهایی با آنچه که شما و ارتودنتیست می‌خواهید بسیار متفاوت خواهد بود. صادقانه، دلیلی برای نگرانی وجود ندارد، قرار دادن و جایگذاری مینی ‌اسکرو کاری راحت و بدون دردسر است.


چه موقع مینی اسکرو برداشته می‌شود؟



هر زمان که دیگر نیازی به آن نباشد برداشته می‌شود و معمولاً قبل از طول درمان شما این اتفاق می‌افتد. اگر مینی ‌اسکرو لق و شل شد به دلیل اینکه ممکن است به لثه آسیب برساند برداشته می‌شود.



برداشتن مینی ‌اسکرو بسیار راحت و ساده است. فقط کافی است ارتودنتیست لثه شما را با کرم بیحس کننده بیحس کند