loader
بیماران به دیمون راغب‌ تر هستند
18 بهمن 1397 ساعت 23:16
ارتودنسی

تا کنون بیش از چند میلیون نفر در کشو‌های اروپایی و آمریکایی از این سیستم برای مرتب کردن دندان‌ های شان استفاده کرده‌ اند

بیماران به دیمون راغب‌ تر هستند



تا کنون بیش از چند میلیون نفر در کشو‌های اروپایی و آمریکایی از این سیستم برای مرتب کردن دندان‌ های شان استفاده کرده‌ اند، افزایش اعتماد به نفس، راحتی، درد کمتر و حفظ تناسب ‌های صورت در حین درمان، از مزیت ‌هایی است که استفاده‌ کنندگان از این سیستم برای آن برشمرده‌اند ولی به نظر می ‌رسد بهترین مزیت آن برای بیماران، راحتی تمیز کردن دهان و دستگاه‌ های ارتودنسی در این روش بوده است.



در این روش طول درمان ارتودنسی حدوداً 6 ماه کاهش می ‌یابد و این نیز یکی از امتیازاتی است که مردم به " دیمون " می ‌دهند.



از آن‌ جایی ‌که در این روش نیرو‌های سبک بر دندان ‌ها وارد می ‌شود، اکثر بیماران می‌ گویند که در طول درمان یا مقدار کمی درد و ناراحتی را تجربه کرده‌ اند و یا اصلاً چنین مشکلاتی را احساس نکرده ‌اند.



خیلی از پدر و مادر‌ها دوست ندارند قبل از شروع درمان ارتودنسی تعدادی از دندان‌ های کودک ‌شان برای به دست آوردن فضا، کشیده شود، در تکنیک‌ دیمون از آن‌ جایی ‌که حرکت دندان‌ ها و تغییرات استخوانی هماهنگ با هم رخ می ‌‌دهند نیازی به کشیدن دندان‌ ها نیست فقط در تعداد کمی از افراد برای حفظ زیبایی نیم ‌رخ در آینده و حفظ تقارن و بالانس اجزای صورت شاید کشیدن دندان لازم شود. بنابراین در این موارد نیز کشیدن دندان برای به دست آوردن فضا در فک انجام نمی ‌گیرد و بلکه فقط برای حفظ زیبایی صورت و لبخند، انجام می‌ شود.



دستگاه ‌هایی مانند " چانه‌ بند " و غیره که بر روی صورت، چانه و یا سر وگردن بچه‌ ها تکیه دارند، در ارتودنسی کودکان بسیار استفاده می ‌شوند که به ویژه برای پسر‌بچه‌ های شیطان خطر‌آفرین است و می‌ تواند موجب پارگی صورت آن ها حین ورزش و بازی شود و یا شاید دختر‌های کوچک نیز آن را دلیلی برای نازیبا کردن چهره خود بدانند، سیستم " دیمون " از این جهت نیز کودکان را رها کرده است چون در صورت استفاده از این سیستم، دیگر نیازی به استفاده از دستگاه‌ های ارتودنسی خارج دهانی نخواهد بود. در سیستم دیمون از سیستم‌ های هوشمندی استفاده می‌ شود که در دمای بدن فعال می‌ شوند. این سیستم‌ های هوشمند نیرو‌هایی در محدوده صحیح و کنترل‌ شده اعمال می ‌کنند.



کدام مطب؟ کدام دندانپزشک؟



شاید سؤال شما این باشد که برای استفاده از این سیستم ارتودنسی باید به کدام دندانپزشک مراجعه کنید؟ در حال حاضر در تمام دنیا، دندانپزشکان عمومی و متخصصان ارتودنسی که دوره آموزشی این سیستم را گذرانده باشند، گواهینامه‌ ای دریافت می ‌کنند که می‌ تواند بر اساس آن به درمان بیماران ‌شان با استفاده از این سیستم جدید بپردازند.



چه ‌قدر خرج بر‌می ‌‌دارد؟



حتماً پرسش بعدی که به ذهن ‌تان خطور می ‌کند، این باشد که ارتودنسی با این روش چه ‌قدر آب می ‌خورد. حقیقت این است که دندانپزشک پس از معاینه دهان شما و وضعیت دندان های تان، هزینه کلی درمان را محاسبه خواهد کرد. هزینه‌ ای که باید بپردازید به روشی که قرار است برای مرتب کردن دندان‌ های تان استفاده شود و مدت‌ زمان درمان و ... بستگی دارد.



در حال حاضر در کشور‌های اروپایی و آمریکایی هزینه مرتب کردن دندان‌ ها با این روش، مشابه سایر روش‌ های قدیمی ‌تر است ولی در کشورمان ارتودنسی با این روش کمی گران ‌تر از روش ‌های معمولی است که این هزینه بالاتر به مزیت‌ های بیشتر این روش درمانی می ‌ارزد