loader
دیمون: تازه ‌ترین تکنیک ارتودنسی
18 بهمن 1397 ساعت 23:10
ارتودنسی

ارتودنسی یا مرتب کردن دندان ‌ها هم مثل خیلی از اقدامات درمانی، دردسر‌های خودش را دارد. ....

دیمون؛ تازه ‌ترین تکنیک ارتودنسی



ارتودنسی یا مرتب کردن دندان ‌ها هم مثل خیلی از اقدامات درمانی، دردسر‌های خودش را دارد. بعضی ‌ها از دشواری تحمل دستگاه ‌های بزرگ ارتودنسی روی صورت و چانه ‌شان گله دارند و بعضی ‌ها هم دوست ندارند وقتی می‌ خندند، برق فلز‌ها لبخند‌شان را بپوشاند. تحلیل ریشه و لقی دندان ‌ها هم از عوارض محتمل پس از مرتب کردن دندان‌‌ ها است.



بعضی‌ ها هم از رفت ‌و آمد‌های تمام ‌نشدنی به مطب شاکی هستند. اما اخیرا روشی به دنیای ارتودنسی معرفی شده که این دردسر‌ها را ندارد و می ‌توانید در حالی‌ که شما در حال مرتب کردن دندان ‌های ‌تان هستید، با خیال راحت لبخند بزنید؛ بدون این که از بابت ظاهر کش ‌های رنگی و فلزات نگینی شکل روی دندان ‌های ‌تان نگران باشید. این سیستم جدید، رفت ‌و ‌‌آمد‌های شما را به مطب نیز کمتر می ‌کند؛ چرا‌ که در کوتاه ‌ترین زمان ممکن، شما به نتیجه دلخواه ‌تان می ‌رسید. دیمون (DAMON) نام این سیستم جدید است.



تکنیک ارتودنسی دیمون، 3 کلید اصلی برای موفقیت خود در روی بیماران دارد و طراحان این سیستم همین 3 کلید را علت اصلی کوتاه ‌تر شدن زمان درمان، پایداری نتایج، راحتی بیشتر و دستیابی به نتایج سریع ‌تر و پایدار‌تر می ‌دانند:



نخست این که در این سیستم دیگر خبری از آن کش ‌های رنگارنگی که هر بار به سیم‌ ها و براکت ‌های شما وصل می‌ کنند نیست، بنابراین شما بدون نگرانی از بیرون افتادن این کش ‌های رنگی هنگام لبخند زدن می‌ توانید لبخندی زیبا را تجربه کنید.



براکت ‌ها در این سیستم به گونه‌ ای طراحی شده‌‌ اند که یک جفت و بست باز ‌شونده دارند که به راحتی می ‌توان سیم را با باز کردن چفت درون براکت‌ جای داد و سپس چفت براکت را دوباره بست.



کلید دوم موفقیت ارتودنسی به روش دیمون این است که سیستم‌ های ارتودنسی که در آن استفاده می‌ شوند، دارای حفاظت بالایی هستند و به گونه ‌ای ساخته شده و شکل داده شده‌ اند که دندان‌ ها را به سرعت حرکت داده و نیاز به تنظیم کردن کمتری دارند به همین دلیل است که لازم است کمتر در حین درمان به مطب دندانپزشکی برای تنظیم سیم‌ ها و براکت‌ ها مراجعه کنید.



مزیت سوم تکنیک دیمون این است که اگر برای ردیف کردن دندان‌ های تان از این روش استفاده کنید، دیگر لازم نخواهد بود که برای به دست آوردن فضای کافی در فک‌ تان یک یا تعدادی از دندان ‌های ‌تان را بکشید و یا دندانپزشک مجبور نخواهد بود برای به دست آوردن فضا، درز وسط فک بالای شما را با اعمال نیرو‌های سنگین در زمان کوتاه، باز کند تا اندازه قوس دندانی ‌تان بزرگ تر شود.



سیستم دیمون به گونه ‌ای طراحی شده است که شما به آسانی بتوانید اطراف سیم‌ ها و براکت‌ ها تمیز کنید در حالی ‌که در روش ‌های معمول، پلاک ‌های میکروبی اطراف کش ‌ها، براکت ‌ها و سیم ‌های ارتودنسی جمع می‌ شوند و رعایت بهداشت دهان را به ویژه‌ برای کودکان کم‌ سن و سال دشوار خواهند کرد.