loader
عفونت لثه را جدی بگیرید
24 اسفند 1397 ساعت 03:30
دندانپزشکی

از آن جایی که دندان‌ها بر روی لثه و استخوان داخل لثه ثابت شده‌اند

عفونت لثه را جدی بگیرید


 


از آن جایی که دندان‌ها بر روی لثه و استخوان داخل لثه ثابت شده‌اند، هر گونه خطری برای لثه، منجر به از بین رفتن دندان‌ها و آسیب به آن‌ها می‌شود. اگر به عفونت لثه مبتلا شده‌اید، فوراً به دندان‌پزشک مراجعه کنید تا از ابتلای بخش‌های دیگر پیشگیری کنید و عفونت لثه خود را درمان کنید.


 


علائم عفونت لثه


 


زمانی که فردی به عفونت لثه مبتلا می‌شود، اولین علائمی که مشاهده می‌کند، درد در ناحیه لثه و دندان است. شاید ابتدا گمان کنید که دندانتان آسیب دیده است اما اگر این درد همراه با تورم و قرمزی لثه باشد، شک نکنید به عفونت لثه مبتلا شده‌اید. افرادی که به عفونت لثه مبتلا می‌شوند، در هنگام جویدن احساس درد می‌کنند. یکی دیگر از علائم آشکار عفونت لثه، بوی بد دهان است که با مسواک زدن و استفاده از محلول‌های شستشوی دهان هم از بین نمی‌رود.


 


درمان‌های خانگی عفونت لثه


 


در ابتدا باید بدانید که مراجعه شما به دندان‌پزشک اولویت دارد و بهتر است سر خود اقدام به خود درمانی نکنید اما راهکارهایی وجود دارد که در کنار تجویز پزشک، می تواند روند درمانی شما را تسریع بخشد. در درمان‌های خانگی هم نباید زیاده روی کنید. در ادامه درمان‌های خانگی مفید برای عفونت لثه را مشاهده کنید.


 


گیاه مریم گلی را به مدت ده دقیقه در آب جوشیده دم کنید. سپس آن را در دهان بچرخانید. پنج بار در روز و هر بار حدود دو دقیقه این کار را انجام دهید. نوشیدن دم‌نوش مریم گلی بلامانع است اما طعم آن، احتمالاً مورد پسندتان نباشد.


 


سیر در از بین بردن باکتری‌ها بسیار قدرتمند است. روزانه حداقل سه حبه سیر را رنده کنید و همراه با آب بنوشید.


 


آب لیموی تازه نیز در درمان عفونت لثه بسیار مفید است. می‌توانید آب‌لیموی تازه را با عصاره گل رز ترکیب کنید و یا همراه با عسل بنوشید. ترکیبات آب‌لیمو را می‌توانید در دهان بچرخانید و سپس محتویات را از دهان خارج کنید. این کار به رفع بوی بد دهان کمک خواهد کرد.