loader
عفونت لثه
24 اسفند 1397 ساعت 03:28
دندانپزشکی

عفونت لثه یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌های لثه است که باید فوراً به آن رسیدگی شود.

عفونت لثه 


 


عفونت لثه یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌های لثه است که باید فوراً به آن رسیدگی شود. بیماری پریودنتال، نامی رسمی برای بیماری‌های لثه است. عفونت لثه یکی از انواع بیماری پریودنتال است که در طی آن التهاب لثه نیز ایجاد می‌شود. عفونت لثه ممکن است سال‌های سال بدون درد، همراه با شما باشد و شما متوجه آن نشوید. این عفونت به طور مداوم از طریق خون به اندام‌های دیگر بدن انتقال پیدا می‌کند و مشکلاتی در سلامتی بدن ایجاد می‌کند. عفونت لثه را جدی بگیرید چرا که تعداد زیادی از بیماری‌های قلبی از طریق عفونت مزمن لثه، ایجاد می‌شوند.


 


چرا به عفونت لثه مبتلا می‌شویم؟


 


عفونت لثه در بسیاری از موارد به دلیل عدم رعایت بهداشت دهان ایجاد می‌شود. این بیماری در بزرگ‌سالان بیشتر از کودکان رخ می‌دهد. در برخی موارد عفونت دندان‌ها منجر به عفونت لثه و پیشروی آن می‌شود. اگر از درد دندان که به طور مداوم ایجاد می‌شود و زندگی شما را مختل کرده است، رنج می‌برید، باید نگران ابتلا به عفونت لثه هم باشید. عفونت دندان‌ها در انتهای ریشه دندان‌ها ایجاد می‌شود و عصب‌های دندانی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. رفته رفته این عفونت در بخش‌های دیگر لثه پخش می‌شود و بیماری عفونت لثه را پدید می‌آورد. این بیماری در افراد سیگاری بیشتر دیده می‌شود.


 


چرا بهداشت دهان در کاهش ابتلا به عفونت لثه مهم است؟


 


باکتری‌های دهان به طور معمول، مواد غذایی را تجزیه می‌کنند. تجزیه کربوهیدرات‌ها و قندها، منجر به اسیدی شدن دهان می‌شود. پلاک‌ها و جرم‌های دندانی بعد از تجزیه باکتری‌ها به وجود می‌آید. اگر این پلاک‌ها به صورت روزانه از روی دندان‌ها برداشته نشوند، در بخش اتصال دندان و لثه قرار می‌گیرند و به‌مرور زمان باعث افت لثه و التهاب آن می‌شوند. باکتری‌هایی که درون لثه راه پیدا کردند، به سرعت رشد می‌کنند و عفونت لثه را پدید می‌آورند. از این رو بهداشت دهان و از بین بردن جرم و پلاک‌های دندانی، کار بسیار مهمی است که باید روزانه انجام شود.