loader
روش درمان ارتودنسی با استفاده از پلاک های نامرئی به چه صورت است؟
10 اسفند 1397 ساعت 23:06
ارتودنسی

همان طورکه گفته شد، پلاک های نامرئی با استفاده از کامپیوتر و با تصویربرداری سه بعدی

روش درمان ارتودنسی با استفاده از پلاک های نامرئی به چه صورت است؟



همان طورکه گفته شد، پلاک های نامرئی با استفاده از کامپیوتر و با تصویربرداری سه بعدی در لابراتوارهای خاص و منحصرا با توجه به وضعیت دندانی بیمار تهیه می شوند. هر یک از این پلاک ها برای مدت چند هفته در دهان بیمار قرار می گیرد و پس از اینکه فشار کنترل شده پلاک ها، با نیروی خود وضعیت قرار گیری دندان ها را کمی تغییر داد، از پلاک های جدیدی (بسته به وضعیت جدید قرار گرفتن دندان ها) استفاده می شود. این درمان، در نهایت نیز دندان های زیبا و مرتب را برای بیمار به ارمغان خواهد آورد.

طول درمان ارتودنسی نامرئی

به طور معمول می توان گفت ارتودنسی نامرئی به بازه زمانی ۶الی ۱۸ ماهه (با توجه به سنین مختلف) نیازمند خواهد بود و در این مدت دست کم ۱۰الی ۳۰ نوع پلاک عوض خواهد شد. اگر چه که نمی توان این بازه زمانی و تعداد پلاک را به طور ثابت برای همه بیماران در نظر گرفت و شرایط درمان، بسته به وضعیت دهان و نامرتبی دندان هر فردی، متفاوت خواهد بود.

توجه بسیار مهم : وفاداری بیمار به برنامه درمانی ارتودنسی و توجه به تذکرات ارتودنتیست معالج در حین درمان، می تواند روند درمان را به میزان چشمگیری تسریع بخشد. به عنوان مثال افرادی که پلاک های نامرئی را فقط در زمان خوردن، آشامیدن و نظافت از دهان خارج کنند، زودتر از سایرین به نتیجه مطلوب دست خواهند یافت. در بهترین حالت، مطلوب است که دست کم ۲۰ الی ۲۲ ساعت پلاک های نامرئی درون دهان بیمار قرار گیرند.

مزایای استفاده از پلاک های نامرئی
• عدم احساس درد در بیمار در حین درمان
• عدم وجود سیم و براکت در دهان
• نظافت راحت دندان ها
• حفظ میل و اشتهای بیمار و راحتی بیمار در خوردن و آشامیدن
چه افرادی گزینه مناسبی برای درمان ارتوودنسی نامرئی هستنند؟
ارتودنسی نامرئی برای افرادی که به ناهنجاری های شدید و پیچیده دهان و دندان دچار هستند، گزینه مناسبی نخواهد بود وبرای ناهنجاریهای خفیف تا متوسط دندانی مناسب میباشد.