loader
عوارض ایمپلنت دندان
25 بهمن 1397 ساعت 18:28
ایمپلنت

همانند هر عمل جراحی، ایمپلنت دندان نیزبرای برخی از افراد عوارضی به همراه دارد

عوارض ایمپلنت دندان



همانند هر عمل جراحی، ایمپلنت دندان نیزبرای برخی از افراد عوارضی به همراه دارد. با این حال، این مشکلات نادر بوده ودر صورت بروز مشکل، معمولا جزئی بوده و به راحتی درمان می شوند. این عوارض عبارتند از:




آسیب به ساختارهای اطراف مانند سایر دندان ها و یا عروق خونی، آسیب عصبی که می تواند درد، بی حسی یا سوزش دردندان های طبیعی شما ایجاد کند. این مشکل می تواند در ناحیه  لثه ها، لب ها یا چانه ها نیز به وجود آید.




مشکلات سینوسی، هنگامی که ایمپلنت های دندانی در فک بالا قرار می گیرند، به یکی از حفره های سینوسی شما منتهی می شود و ممکن است این بخش دچار مشکل شود.




مضرات ، معایب و مشکلات ایمپلنت دندانی



۱-هزینه ایمپلنت های دندانی



هزینه روش (ها) احتمالا شایع ترین عیب ایمپلنت دندانی است. هزینه ایمپلنت های دندانی چقدر است؟ هزینه پیوند استخوان سینوس چقدر است؟ تاج دندان چقدر است؟ این سوالاتی است که اکثر افراد در مورد هزینه های ایمپلنت دندان می پرسند.



به یاد داشته باشید که ایمپلنت ها بخشی از بدن خواهند شد و بنابراین باید از یک جراح حرفه ای برای این کار استفاده شود. هزینه ایمپلنت نیز بستگی به دشواری و یا سهولت روش دارد.



۲-بیمه دندانپزشکی معمولا پروتز ایمپلنت را پوشش نمی دهد



عدم پوشش دهی بیمه دندانپزشکی یکی دیگر از ضعف های مربوط به روش ایمپلنت است.اکثر بیمه های دندانپزشکی ایمپلنت های دندانی، پیوند استخوانی سینوسی و غیره را پوشش نمی دهند.

۳-ایمپلنت های دندانی نیاز به جراحی دارند



یکی دیگر از معایب ایمپلنت های دندانی این است که نیاز به عمل جراحی دارد. ایمپلنت باید به استخوان شما منتقل شود. جراحی بدون خطر نیست .میزان عوارض ایمپلنت دندانی حدود ۱٪ است، اما میانگین آن در حدود ۵-۱۰٪ است.

اغلب خطرها ی مربوط به ایمپلنت نیزشامل عفونت، خونریزی طولانی مدت، آسیب رساندن به دندان های دیگر، آسیب عصبی، تاخیردر بهبود استخوان، شکستگی فک و بسیاری موارد دیگر است.علاوه براین شناخت و چگونگی درمان سریع پس از بروز مشکلات ایمپلنت، کلیدی است


۴-جایگزینی ترمیم

یکی دیگر از معایب ایمپلنت های دندانی این است که دندان ها باید روزی جایگزین شوند. اگر دچار overdenture یا یک پل کامل ایمپلنت ثابت با دندان های پلاستیکی شوید، این دندان ها از بین می روند و باید جایگزین شوند.

تاج چینی یا پل روی ایمپلنت می تواند تراشه یا شکستن نیز داشته باشد. دندان هایی که در بالای ایمپلنت قرار می گیرند، از دندان های بدون ایمپلنت متفاوت نیستند.

ساخت دندانهای ایمپلنت اغلب پیچیده تر و پرهزینه تر از عمل جراحی و پیوند استخوان … است. علاوه بر این، با گذشت زمان ممکن است استخوان های اطراف ایمپلنت های دندانی خود از دست بدهید.

کاهش وافتادگی استخوان در طول سال ها طبیعی است.اما اگراستخوان های فک به طور کامل از بین برود، ممکن است مجبور شوید کل ایمپلنت را جایگزین کنید. جراحی اصلی و طراحی اصلی ساخت دندان ها عامل مهمی در سلامتی درازمدت ایمپلنت های دندانی است.



بنابراین، یک دندانپزشک ایمپلنت بسیار ماهر را انتخاب کنید. در بدترین حالت باید گفت که معایب پروسه ایمپلنت دندان یک واقعیت بوده و وجود دارد وبه طور کلی شما با ایمپلنت دندانی با توجه به قبول خطرات و یا معایب کار، این کار را انجام داده اید. البته ، ایمپلنت های دندانی در بسیاری از موارد زمانی که دندان ها از بین می روند بهترین گزینه است.