loader
آیا ایمپلنت درد دارد؟
25 بهمن 1397 ساعت 18:13
ایمپلنت

شما در هنگام ایمپلنت دندانی کمی درد جزیی دارید

آیا ایمپلنت درد دارد؟



شما در هنگام ایمپلنت دندانی کمی درد جزیی دارید و در مرحله اولیه ایمپلنت نیز ،احساس درد طبیعی بوده و این درد ممکن است ازهفت تا ده روز طول بکشد، البته شما می توانید برای کاهش درد از مسکن ،ایبوپروفن استفاده کنید. مصرف مسکن را طبق دستور پزشک صورت دهید. در صورت تداوم درد ، دندانپزشک یا جراح ایمپلنت ممکن است ، مسکن های قوی تری برای شما تجویز کند.



اولین چیزی که بیمار نیازمند به ایمپلنت به ذهنش متبادر میشود این است که کدامیک از انواع ایمپلنت بهتر است و گاها مبهوت از انواع ایمپلنت های دندانی موجود در بازار ( انواع ایمپلنت کره ای، آمریکایی ، ایمپلنتیوم ، ایمپلنت سوئیسی ، ایمپلنت sic و …  ) درمان خود را به تعویق می اندازد.



غافل از اینکه غالب ایمپلنت ها خوبند به شرط آنکه توسط دندانپزشکی که کار را میداند انجام پذیرد. مهارت دندانپزشک در درمان ایمپلنت امری بس مهم و ضروری است.



آیا ایمپلنت پس می زند؟



در صد موفقیت انجام ایمپلنت دندان به عوامل مختلفی بستگی دارد که در بیماران مختلف متفاوت است. حتی این مسئله در مورد ایمپلنت فک بالا و پایین نیز تفاوت دارد. به طور متوسط میزان موفقیت ایمپلنت دندان ۹۵% گزارش شده است.



بهترین حالت قرار دادن ایمپلنت قرار دادن ایمپلنت بلافاصله پس از کشیدن دندان است. در صورتی که دندان از دست رفته، عفونی نباشد و مقدار زیادی استخوان در اثر عفونت از دست نرفته باشد، شانس زیادی برای برای جایگزینی همزمان ایمپلنت دندان وجود دارد.



در مورد دندان هایی خلفی که معمولاً چند ریشه هستند و مخصوصاً اولین دندانهای خلفی بزرگ که دو یا سه ریشه است، جایگزین همزمان دندان کشیده و ایمپلنت معمولاً مقدور نیست و بهتر است حدود ۶ هفته صبر کرد.



معمولاً پس از کشیدن دندان، مقداری تحلیل استخوان اتفاق می افتد، دندانپزشک تا حد امکان سعی می کند بلافاصله پس از کشیدن دندان اگر شرایط فراهم باشد، ایمپلنت را در حفره ی دندان کشیده شده جایگزین کند.


اکثر ایمپلنتها در یک جلسه گذاشته می شوند و جلسات پس از آن جهت معاینه و چکاپ می باشد تا زمانی که وقت انجام پروتز یا قسمت دندانی ایمپلنت فرا برسد و این قطعه به عنوان دندان همیشگی نصب گردد. در بعضی موارد استخوان شخص ضعیف است و باید بوسیله مواد استخوانی تقویت گردد، که این امر یا قبل از قراردادن ایمپلنت دندان صورت می گیرد و یا هنگام قراردادن آنها