loader
ایمپلنت دندان چه عوارضی دارد؟
25 بهمن 1397 ساعت 17:49
ایمپلنت

شاید فکر کنید بلافاصله بعد از کشیدن دندان می‌توانید ایمپلنت بگذارید؛

ایمپلنت دندان چه عوارضی دارد؟



شاید فکر کنید بلافاصله بعد از کشیدن دندان می‌توانید ایمپلنت بگذارید؛ اما این کار نیازمند معاینه و تایید دندانپزشک است؛ در این موارد پزشک، دندان و لثه بیمار را معاینه می‌کند و مطمئن می‌شود که انتهای ریشه‌ دندان یا لثه او مبتلا به عفونت نباشد؛ همچنین فرد به نواقص استخوانی ناشی از کیست یا عفونت مزمن مبتلا نباشد.



داشتن دندان های مرتب، سفید و زیبا می تواند لبخند شما را چندین برابر دلنشین تر کند و جذابیت بیشتری به چهره شما ببخشد. اما نبودن حتی یک دندان در دهان می‌تواند عوارض جانبی مختلفی به همراه داشته باشد که احتمال ابتلا به بیماری‌ها و اختلالات گوارشی و بروز چین و چروک در ناحیه فوقانی صورت از جمله مهم‌ترین‌ آنهاست و اینجاست که پای ایمپلنت‌ها به میان می‌آید!



قبلا گفتیم که ایمپلنت گذاشتن محدودیت سنی ندارد اما با محدودیت‌ها و منع‌هایی همراه است؛ مثلا افرادی که دچار بروکسیسم یا دندان‌قروچه و سایش شبانه دندان‌ها هستند، نباید ایمپلنت بگذارند؛ این افراد در صورتی که تمایل به استفاده از ایمپلنت دارند باید پیش از آن با مراجعه به روانپزشک برای درمان اختلال بروکسیسم خود اقدام کنند و پس از درمان آن به منظور دریافت ایمپلنت اقدام کنند.



سن و سال ندارد!



در هر سن و سالی که هستید، مهم نیست؛ فقط باید رشد استخوانی‌تان تمام شده باشد؛ به این ترتیب هر فردی می‌تواند تا سن صد سالگی از ایمپلنت و خدماتی که دندانپزشکان در این زمینه ارائه می‌دهند، استفاده کند. در حقیقت به این دلیل که پوکی استخوان با افزایش سن  در استخوان‌های فک کمتر صورت می‌گیرد، این امکان برای افراد کهنسال نیز وجود دارد که از ایمپلنت استفاده کنند.



عوارض احتمالی ایمپلنت



ایمپلنت دندان فواید زیادی دارد که مهم ترین آن بهبود روند تغذیه و تکلم بیمار است. بیماری که یک یا چند دندان را از دست داده معمولا با مشکل جویدن و بلع مواجه  است و در برخی موارد در تکلم نیز کاستی هایی را احساس می کند. دکتر سام جف  دندانپزشک می گوید: اگر پروسه ایمپلنت را در زمان درست و بعد از پایان یافتن رشد استخوان صورت و فک و در شرایط مطلوب و با تجهیزات مناسب انجام دهند عوارض بسیار اندک و ناچیزی خواهد داشت. با وجود این درد مختصر بعد از کاشت ایمپلنت، عفونت، خونریزی، آسیب عصبی یا سینوسی، تورم  و لق شدن مختصر دندان کنار ایمپلنت از جمله عوارضی است که با مراقبت و دقت و مراجعه به متخصص حاذق و کاربلد به ناچیزترین حد خود می رسد.