loader
علت لکه‌های سفید روی دندان
17 بهمن 1397 ساعت 16:31
دندانپزشکی

لکه های سفید موجود بر روی دندان ها ممکن است به دلایل مختلفی پدید آیند که...

لکه های سفید موجود بر روی دندان ها ممکن است به دلایل مختلفی پدید آیند که از جمله ی آن ها می توان به فلورسیس دندان، هیپوپلازی مینای دندان، بهداشت دهان و دندان، و خوردن بیش از حد بسیاری از مواد غذایی اسیدی و شیرین اشاره نمود.

    

اگر چه ممکن است وجود این لکه های سفید بر روی دندان نامطلوب به نظر آید، اما این امر به ندرت نشان دهنده ی یک مشکل جدی است و یا به مراجعات پزشکی نیاز خواهد داشت.




علل پیدایش لکه های سفید دندانی



فلورسیس دندانی



لکه های سفید موجود بر روی دندان ها ممکن است به دلایل مختلفی پدید آیند. یکی از علل رایج این امر، فلورسیس دندانی است. معمولا اگر افراد در کودکی فلوراید زیادی را مصرف کرده باشند، در بازه‌ی سنی جوانی به این لکه های دندانی مبتلا خواهند شد. چنین وضعیتی معمولا شرایط بی ضرری را برای فرد به وجود می آورد البته با گسترش این لکه‌ها احتمال شکسته شدن دندان ها وجود خواهد داشت.



هیپوپلازی مینای دندان



این وضعیت زمانی رخ می دهد که مینای دندان شخص به درستی شکل نمی گیرد. با این که این اختلال نیز چندان خطرناک نیست، لکن تنها در دوران کودکی و در هنگامی که دندان فرد هنوز در حال رشد و شکل گرفتن است، رخ می دهد. چنین مشکلی، می تواند در موارد پیشرفته خطر پوسیدگی دندان را به همراه داشته باشد.



علل دیگر بروز لکه های سفید بر روی دندان ها عبارتند از ضعف بهداشت دهان و دندان، به ویژه هنگامی که کسی غذاهای اسیدی یا بیش از حد شیرین و یا تحریک کننده را مصرف می کند