loader
انواع عفونت دندان
16 بهمن 1397 ساعت 16:37
دندانپزشکی

سه نوع عفونت دندان وجود دارد که عبارتند از:

انواع عفونت دندان



سه نوع عفونت دندان وجود دارد که عبارتند از:



1.آبسه پرایاپیکال، Periapical abscess



باکتری ها را از طریق حفره های کوچک ناشی از پوسیدگی دندان یا پوسیدگی وارد دندان می شوند که در لایه سختی دندان قرار دارند. پوسیدگی در نهایت لایه نرم تر از بافت زیر مینا را تخریب می کند، که دنتین نامیده می شود. اگر عفونت ادامه یابد، حفره در نهایت به پالپ داخلی نرم در دندان نفوذ می شود و آلوده می شود.

این به عنوان پالپیت شناخته شده است. همانطور که پالپیت پیشرفت می کند، باکتری ها مسیر خود را برای استخوان هایی که اطراف آن هستند و از دندان حمایت می کنند و به نام استخوان آلوئولار نامیده  می شوند، تشکیل می دهند و آبسه پریآپیکال تشکیل می شود.


2.آبسه پریودنتال، Periodontal abscess



هنگامی که باکتری هایی که در پلاک وجود دارند، لثه ها را آلوده می کنند، بیمار دارای پریودنتیت است. لثه ها ملتهب می شوند، که می تواند بافت اطراف ریشه دندان را از پایه دندان جدا کند. پریودنتال، یک شکاف کوچک، زمانی تشکیل شده که پایه پریودنتال از ریشه جدا می شود.

همانطور که باکتری در پريودنتال ایجاد می شود، آبسه پريودنتال شکل می گيرد. بیماران می توانند آبسه های پریودنتال را در نتیجه یک روش دندانی ایجاد کنند که به طور تصادفی باعث جابجایی پرتوگرافی می شود.

همچنین استفاده از آنتی بیوتیک ها در پریودنتیت بدون درمان، که می تواند علائم یک آبسه را پنهان کند، می تواند منجر به آبسه پرتوودنت شود. گاهی اوقات آسیب لثه می تواند به آبسه های پريودنتال منجر شود، حتی اگر پريودنتيت وجود نداشته باشد.



3.آبسه لثه،


Gingival abscess


آبسه لثه در کودکان و بزرگسالان فقط بافت لثه را تحت تاثیر خود قرار می دهد و تاثیری بر روی دندان یا بافت بین دندانی ندارد.