loader
 انجمن‌های دندان‌پزشکی بابت نحوه توزیع کارپول به سازمان تعزیرات حکومتی شکایت می‌کنند
06 بهمن 1397 ساعت 19:51
دندانپزشکی

جلسه شورای هماهنگی انجمن‌های علمی دندان‌پزشکی دوشنبه ۱بهمن ماه در محل دفتر انجمن دندان‌پزشکی ایران برگزار شد. دکتر علی تاجر نیا رئیس هیئت‌مدیره انجمن و رییس شورای هماهنگی بررسی مسائل و مشکلات در خصوص توزیع کارپول و مواد دندان پزشکی و نیز بررسی قوانین پیشنهادی مجلس در مورد مسائل پزشکان و دندان پزشکان را دو دستور مهم این نشست ذکر کرده و اظهار داشت

جلسه شورای هماهنگی انجمن‌های علمی دندان‌پزشکی دوشنبه ۱بهمن ماه در محل دفتر انجمن دندان‌پزشکی ایران برگزار شد. دکتر علی تاجر نیا رئیس هیئت‌مدیره انجمن و رییس شورای هماهنگی بررسی مسائل و مشکلات در خصوص توزیع کارپول و مواد دندان پزشکی و نیز بررسی قوانین پیشنهادی مجلس در مورد مسائل پزشکان و دندان پزشکان را دو دستور مهم این نشست ذکر کرده و اظهار داشت: متأسفانه چند شرکت بازرگانی کار تولید کارپول را در انحصار گرفته‌اند و ساختار توزیع را نیز بسیار نامنظم و غیرعادلانه عنوان نموده‌اند که موجب شکل گیری بازار سیاه شده است. این امر علاوه بر دشواری‌ها برای همکاران ما به درمان بیماران بسیار ضربه زده است. پس از اظهار نظر برخی حاضرین در این راستا مقرر شد هیئت‌مدیره انجمن دندان‌پزشکی ایران به نمایندگی از طرف سایر انجمن‌ها به سازمان تعزیرات شکایاتی تنظیم نماید که امیدوار هستیم پیگیری و رسیدگی شود.


در ادامه جلسه با توجه به پیشنهاد‌هایی که از طرف اعضاء جلسه مطرح شد از جمله جهت حفظ کرامت و احترام همکاران ازجمله واگذاری توزیع کارپول به تعاونی‌ها و نیز ایجاد سیستم اینترنتی و خرید آنلاین برای فروش کارپول، مقرر شد انجمن دندان‌پزشکی ایران در این زمینه با اداره تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مکاتبه نماید.


در ادامه جلسه با توجه به مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی ایران مبنی بر اجبار پزشکان و دندان‌پزشکان بر استفاده از دستگاه کارت‌خوان، ضمن حمایت از ایجاد هرگونه سیستم نظارتی بر درآمدها مقرر شد تا از مجلس محترم درخواست گردد تا نظارت‌ها در کل وجوه درآمدی سایر مشاغل، به‌خصوص مشاغلی که عمدتاً نیز دارای درآمدهای بالا هستند اما از هرگونه نظارت و پیگیری مصون و به دور هستند، نیز تسری یابد تا خدایی ناکرده این شبه ایجاد نشود که پزشکان و دندان‌پزشکان به‌عنوان گروه‌های مورد حمایت طبقه متوسط مورد هجمه قرارگرفته‌اند.