loader
دانشکده های دندانپزشکی اعتباربخشی شدند/ اجرای پروتکل جامعه محوری
06 بهمن 1397 ساعت 19:47
دندانپزشکی

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی وزارت بهداشت از اتمام اعتباربخشی دانشکده های دندانپزشکی خبر داد و گفت: گزارش این اعتباربخشی به شورای گسترش دانشگاه ها ارائه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر حسن رزمی در سی و هشتمین نشست شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی با حضور سرپرست و معاون آموزشی وزارت بهداشت، گفت: با توجه به اینکه هر سال حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ پرونده دانش آموختگان خارج از کشور بررسی می شود، برای ارزشیابی آنها امکان برگزاری آزمون ملی در مرکز آزمون در پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران فراهم شده است. 


دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی وزارت بهداشت، گفت: اعتباربخشی دانشکده های دندانپزشکی انجام و گزارش آن به شورای گسترش ارائه شده است. در این اعتباربخشی، زیرساخت ها، امکانات و نیروی انسانی دانشکده های دندانپزشکی مورد بررسی قرار گرفت.


وی تاکید کرد: در حال حاضر ۱۶ دانشکده دندانپزشکی، دوره های تخصصی دندانپزشکی را ارائه می دهند و شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی نیز از مراکز و دانشکده های واجد شرایط دوره های تخصصی، بازدیدهای دوره ای دارد، اما رویکرد ما توجه به کیفیت آموزش است.


رزمی با اشاره به بازنگری و ابلاغ برنامه آموزشی (کریکولوم) ۹۷ دندانپزشکی، خاطرنشان کرد: کارگروه پاسخگوی به ابهامات موجود درخصوص اجرای برنامه آموزشی ۹۷ تشکیل شده است و خوشبختانه پیشنهادات بسیار خوبی برای اجرای این برنامه از سوی دانشکده ها به شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی ارسال شده که بین دانشکده های پزشکی به اشتراک گذاشته می شود.


به گفته وی، دستورالعمل ساماندهی خدمات دندانپزشکان متخصص متعهد خدمت، تدوین، تصویب و ابلاغ شده که این دستورالعمل موجب افزایش رضایتمندی دندانپزشکان متخصص متعهد خدمت شده است.


دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی اضافه کرد: با همکاری شورای سیاستگذاری امور دندانپزشکی، آیین نامه دوره دستیاری براساس پیشنهاد دانشکده ها، تدوین و بازنگری شده و خوشبختانه پروتکل اجرایی آموزش در عرصه دانشجویان دوره دکتری دندانپزشکی نیز تدوین شده است و این پروتکل به عنوان یکی از امتیازات دانشکده های دندانپزشکی در اعتباربخشی مورد توجه قرار می گیرد.


وی تاکید کرد: برنامه ریزی های لازم برای برگزاری آزمون های ارتقا و دستیاری به صورت الکترونیک انجام شده و مقدمات برگزاری آزمایشی آن در کلان مناطق آمایشی در اسفندماه آماده و آزمون ارتقا در سال ۹۸ به صورت الکترونیک برگزار می شود تا علاوه بر افزایش سرعت پاسخگویی، شاهد افزایش امنیت آزمون و ارتقای کیفیت آن باشیم.