loader
ارتودنسی برای یک دندان
07 فروردين 1398 ساعت 19:38
ارتودنسی

برای پاسخ به این سوال باید گفت،
استفاده از ارتودنسی تنها برای یک فک.....

برای پاسخ به این سوال باید گفت، برای ارتودنسی تنها یک دندان، روشهای مختلفی وجود دارد که عبارتند از:



    براکتهای ارتودنسی برای تمامی دندانهاست و جای گیری آنها در دهان، تمامی دندانهای یک فک یا هر دو فک را درگیر‎ می‏‎کند و از این رو نمی توان ارتودنسی را به یک دندان محدود کرد و در صورتی که یک دندان دچار مشکل شده باشد‎ می‏‎توان از درمان ارتودنسی استفاده کرد البته با پذیرش این شرط که براکتهای ارتودنسی برای کلیه دندانها استفاده شوند.



    روش دیگری برای درمان تنها یک دندان وجود دارد و آن استفاده از روش ارتودنسی سریع‎ می‏‎باشد. در این روش از لیزر استفاده‎ می‎گردد که تنها یک دندان، تراش‎ می‏‎خورد و در یک جلسه درمان‎ می‏‎شود. لازم به ذکر است این روش موجب از بین رفتن مینای دندان و افزایش خطر پوسیدگی دندان‎ می‏‎شود اما برای کسانی که میخواهند تنها یک دندان خود را در مدت زمان کوتاه درمان نمایند، مناسب است (با شرط پذیرش عوارض بعدی).



    روش دیگر برای درمان تنها یک دندان، استفاده از ارتودنسی متحرک است. به عبارت دیگر از آنجا که بیمار مشکل چندانی با دندانهای خود ندارد و از سوی دیگر نیز نمی تواند شرایط سخت درمان ارتودنسی ثابت را متحمل شود، لذا می تواند از ارتودنسی متحرک استفاده نماید. در این صورت مدت درمان کوتاهتر از زمانی خواهد بود که تمامی دندانها نیاز به درمان دارند.




استفاده از ارتودنسی تنها برای یک فک




از آنجایی که ارتودنسی تنها برای مرتب کردن دندانهای کج و نامرتب نیست و مسائلی مانند طریقه جفت شدن دندانهای بالا و پایین بر روی هم، انحراف از خط وسط صورت، اصلاح روابط فکی و اسکلتی نیز در درمان ارتودنسی مد نظر قرار‎ می‏‎گیرد، لذا امکان ترمیم تنها یک فک امکانپذیر است. در این شرایط براکتهای ارتودنسی تنها برای یک فک استفاده‎ می‏‎شوند.