loader
جرمگیری دندان درد دارد؟
02 اسفند 1397 ساعت 21:25
دندانپزشکی

مشکلات دندانی در هر سنی متفاوت می باشند، با این حال بزرگترین آن ها در میانسالی رخ می دهد

جرمگیری دندان درد دارد؟


 


مشکلات دندانی در هر سنی متفاوت می باشند، با این حال بزرگترین آن ها در میانسالی رخ می دهد. این موضوع یا بخاطر شستشو ندادن دندان ها یا عادتهای غیر معمول دندانی می باشد.


 


زمانی که چیزی می خورید، ذرات کوچک غذا، قند و اسیدها، لای دندان ها گیر می کنند و اگر همینطور رها شوند، تبدیل به پلاک می شوند. این باکتری های نامطلوب در دهان شروع به فعالیت می کنند و بعد از تبدیل به پلاک شدن، باعث پوسیدگی دندان، بیماری های لثه یا دیگر مشکلات دندانپزشکی می شوند.


 


اغلب همه ما به تمیز کردن دندان ها فکر می کنیم، در حالی که پزشکان به جای آن تمیزکردن عمیق دندان ها را توصیه می کنند. دندانپزشکان متخصص هم تفاوت بین تمیز کردن و پاکسازی عمیق را می دانند. تمیزکردنی که ما انجام می دهیم، مسواک زدن بعد از خوردن می باشد، اما پاکسازی عمیق دندان ها در واقع دسترسی به زیر خط لثه می باشد به جهت اینکه پلاک های ساخته شده از بین بروند. این پروسه پاکسازی عمیق از لحاظ پزشکی با نام جرمگیری دندان یاد می شود.


 


در حال حاضر زمانی که نزد یک دندانپزشک برای جرمگیری می رویم، معمولا حس ناخوشایندی به ما دست می دهد. زود می ترسیم، فکر درد آن به سرمان می زند. با این وجود، مطالعه ای کامل درباره روند و مراحل هوشمندانه جرمگیری دندان برای بهبودی درد می باشد.