loader
معیارهای دندانپزشکی خوب
01 اسفند 1397 ساعت 19:50
دندانپزشکی

تنها مراجعه به یک دندانپزشک ماهر و باتجربه جهت دریافت بهترین خدمات کافی نیست بلکه...

معیارهای دندانپزشکی خوب


تنها مراجعه به یک دندانپزشک ماهر و باتجربه جهت دریافت بهترین خدمات کافی نیست بلکه محیط مطب و یا کلینیک از اهمیت زیادی برخوردار است. هرچه تجهیزاتی که دندانپزشک در کلینیک مورد استفاده قرار می دهد، پیشرفته تر و مجهزتر باشد در ارائه خدمات باکیفیت تاثیر دارد. مسلما شهرت یک کلینیک دندانپزشکی خوب در انتخاب آن نیز موثر است. در انتخاب دندانپزشکی خوب باید از تجربه دیگران نیز استفاده کرد.


روش های درمانی ارتودنسی


مسلما معیار افراد در انتخاب دندانپزشکی زیبایی خوب متفاوت است. شاید برخی از افراد کلینیک دندانپزشکی را بپسندند که از نظر فاصله زمانی در دسترس باشد، دیگری دندانپزشکی را قبول کند که زمان بیشتری برای بیمار بگذارد. دندانپزشکی های تهران توسط دندانپزشک های مجرب و با تجربه اداره می شود که از تجهیزات و امکانات کافی برخوردارند. همچنین در طول روز زمان را به چند بیمار اختصاص می دهند. دندانپزشکی دکتر محمد نژاد با بکار بردن روش های مدرن درمانی خدمات باکیفیتی را ارائه می دهند. مهم نیست بیمار برای چه خدماتی به دندانپزشک مراجعه کرده است امکان دارد یک معاینه ساده باشد و یا درمان تخصصی، دندانپزشک باید با دقت و حوصله به سلامت بیمار توجه کند.


جلسه مشاوره ارتودنسی


برای پی بردن به کیفیت کار یک دندانپزشک خوب راه کارهای زیادی وجود دارد. اما با پرسش هایی که بیمار از دندانپزشک می کند و پاسخ های دندانپزشک تا حدودی می توان به کیفیت کار او پی برد. اخلاق یک پزشک با بیمار تاثیر بسزائی در روند درمان دارد. قبل از انجام هرگونه روش درمانی دندانپزشک وظیفه دارد که هزینه و طول درمان را برای بیمار تخمین بزند. دندانپزشک باید روش درمان را برای بیمار توضیح دهد و در صورت توافق بیمار و پزشک اقدام به معالجه صورت بگیرد. در اکثر دندانپزشکی ها در یک جلسه مشاوره توضیحات لازم را به بیمار ارائه می دهد. بنابر این بیمار از آنچه که در طول درمان می گذرد اطلاع دارد.


عدم تبعیض در درمان


یک دندانپزشک خوب باید بیمار را با روش های پیشگیری از بیماری های دهانی آشنا کند. روش های پیشگری که شامل فیشور سیلانت و فلورایدتراپی است. هزینه ی روش های پیشگیری به نسبت روش های درمانی کمتر است. از دیگر معیارهای انتخاب دندانپزشک خوب نوع رفتار او با بیمار است. حول صحبت های دندانپزشک و بیمار باید در مورد مسائل درمان باشد. رابطه پزشک و بیمار نیازی به گفتن مسائل زندگی خصوصی نیست. فرقی نمی کند بیمار زن باشد یا مرد، دارای چه زبان و گویشی باشد، رنگ پوست او چه باشد و ... دندانپزشک خوب نباید تبعیضی بین بیماران داشته باشد. وظیفه ی دندانپزشک ارائه خدمات درمانی برابر برای همه ی بیماران است.


رضایت بیمار از دندانپزشکی


همجنین داشتن  دندانپزشک های متخصص در همه ی روش های درمانی با کادری مجرب و باتجربه که باعث رضایت مشتری نیز میشود.