loader
لیفت لثه چگونه انجام می شود؟
28 بهمن 1397 ساعت 01:25
دندانپزشکی

قبل از شروع روند لیفت لثه، دندانپزشک جلسه ی مشاوره ای با بیمار می گذارد

لیفت لثه چگونه انجام می شود؟


قبل از شروع روند لیفت لثه، دندانپزشک جلسه ی مشاوره ای با بیمار می گذارد تا وی را از نحوه انجام کار و مشکلات و غیره آگاه کند و خواسته های بیمار را بشنود. همچنین در این جلسه ممکن است دندانپزشک با خودکار محل قرارگیری خط لثه، پس از لیفتینگ را علامت گذاری کند تا بیمار بتواند تا حدودی از نتیجه نهایی مطلع شود.


لیفت لثه معمولا در یک جلسه انجام می گیرد و با بی حسی کردن موضعی بافت های نرم دهان آغاز می شود و سپس با اثر کردن بی حسی، کار تراش دادن و شکل دهی به لثه ها آغاز می شود. این کار ممکن است با تیغ جراحی یا لیزر انجام گیرد که استفاده از لیزر یا الکتروسرجری به دلیل بهبودی بسیار سریع بافت ها، به شدت توصیه می شود و ما در ادامه به توضیح این روش می پردازیم.


در برخی موارد، کار به اینجا ختم نمی شود و لازم است دندانپزشک لثه ها را از استخوان جدا کند، و پس از تراش دادن استخوان، بار دیگر آنها را بالاتر از جای قبلی قرار دهد.


برخلاف دیگر جراحی های دهان و دندان، پس از لیفت لثه نیازی به چند روز استراحت در خانه یا خوردن مسکن های قوی نیست. لثه ها ممکن است پس از الکتروسرجری یا لیزر دچار درد و ورم شده و کمی حساس شوند اما مانع خوردن یا آشامیدن بیمار نمی شوند. برخی بیماران که کمی احساس درد می کنند، می توانند از یک مسکن خفیف مانند ایبوپروفن استفاده کنند.


بهتر است بیمار تا چند روز از تحریک لثه ها با مصرف غذاهای سفت، تند و چسبنده خودداری کند تا لثه ها بتوانند به طور کامل بهبود پیدا کنند. همچنین سعی کنید به آرامی مسواک بزنید و از نخ دندان نیز تا حد امکان استفاده نکنید. می توانید در این مدت برای جلوگیری از عفونت لثه ها، از دهان شویه های آنتی باکتریال استفاده کنید.