loader
لیفت لثه چیست؟
28 بهمن 1397 ساعت 01:22
دندانپزشکی

لیفت لثه که به آن جینجیوکتومی(gingivectomy) نیز می گویند، جزء خدمات ترمیم و زیبایی دندان بوده


لیفت لثه چیست؟


آیا خط لثه تان بسیار پایین یا بسیار بالا تر از حد معمول قرار دارد؟ آیا هنگام لبخند زدن بیشتر لثه هایتان پیدا می شود و اعتماد به نفس لازم برای خندیدن را ندارید؟ در این صورت لیفت لثه گزینه ی ایده آلی برای شما محسوب می شود.


لیفت لثه که به آن جینجیوکتومی(gingivectomy) نیز می گویند، جزء خدمات ترمیم و زیبایی دندان بوده که از طریق تناسب خط لثه باعث اصلاح طرح لبخند وافزایش اعتماد به نفس فرد می شود.

علت عدم تناسب لثه ها چیست؟


عوامل متعددی می تواند باعث پایین یا بالا بودن لثه ها باشد. لثه هایی که بخش بزرگی از دندان ها را می پوشانند باعث کوچک به نظر رسیدن دندان ها می شوند. این مشکل اغلب ناشی از نوعی بیماری خاص، مصرف برخی داروها و یا ژنتیک فرد می باشد.


لثه های عقب رفته معمولا دندان ها را بلند تر از حد معمول نشان می دهند و ناشی از تحلیل رفتن لثه ها می شوند. این شرایط زمانی اتفاق می افتد که بافت لثه عقب نشینی کند به طوری که ریشه ی دندان نمایان شود. تحلیل لثه ها نه تنها باعث بلند دیده شدن دندان ها می شود، بلکه می تواند مشکلاتی مانند کرم خوردگی و حتی افتادن دندان را نیز به دنبال داشته باشد. همچنین تحلیل لثه ها می تواند از علائم بیماری پریودنتیت باشد که عبارت است از ضعیف شدن ساختار های حمایتی دندان (لثه ها و استخوان).