loader
تکنیک‌ نوین دندانپزشکی که شما را از کاشت ایمپلنت بی‌نیاز خواهد کرد
27 بهمن 1397 ساعت 17:40
دندانپزشکی

تکنیک جدید دندانپزشکی باعث کاهش استفاده از .....

تکنیک‌ نوین دندانپزشکی که شما را از کاشت ایمپلنت بی‌نیاز خواهد کرد




تکنیک جدید دندانپزشکی باعث کاهش استفاده از مواد مصنوعی برای کاشت دندان و ایمپلنت خواهد شد.



شاید اگر ما هم مثل کوسه‌ها بودیم و یا حداقل در دوران کودکی قرار داشتیم دیگر نیازی به کاشت ایمپلنت نداشتیم. با این حال اگر دندان‌های‌مان را از دست داده باشیم دو گزینه پیش‌روی ماست؛ ایمپلنت یا دندان مصنوعی. اما دانشمندان دانشگاه کلمبیای آمریکا تکنیک دندانپزشکی را ابداع کرده‌اند که ممکن است رشد مجدد دندان را در افراد بزرگسال امکان‌پذیر کند.


این تکنیک دندانپزشکی شامل قرار دادن ساختاری شبیه به داربستی کوچک در دهان بیمار و هدایت کردن سلول‌های بنیادین برای رشد مجدد دندان است.



فرآیند کاشت ایمپلنت برای بیماران بسیار دلهره‌آور و ترسناک است. در این روش پیچ تیتانیومی مستقیم به استخوان فک متصل می‌شود و سپس تاج دندان بر روی آن قرار می‌گیرد. کاشت ایمپلنت دردناک و دوره نقاهت و بهبودی نسبتا طولانی دارد. راه حل دیگر هم استفاده از دندان مصنوعی است که مشکلاتی از قبیل تکان خوردن دندان‌ها و آسیب رساندن دندان مصنوعی به لثه‌ها را به همراه دارد.



خوشبختانه محققان در دانشگاه کلمبیا توانستند در آزمایشاتی که بر روی حیوانات انجام دادند، توانسته‌اند کاری کنند دندان حیوانات مورد آزمایش دوباره رشد کنند. این آزمایشات قرار است بر روی انسان نیز انجام شود.



داربستی که در لثه کار گذاشته می‌شود از مواد طبیعی است. هنگامی که داربست شروع به رشد می‌کند با لثه و محیط اطراف ترکیب می‌شود و باعث رشد مجدد استخوان فک و لثه نیز می‌شود. این تکنیک دندانپزشکی باعث کاهش استفاده از مواد مصنوعی برای کاشت دندان خواهد شد. روزی را تصور کنید که به جای کاشت ایمپلنت و مواد مصنوعی در دهان، بدن شما قابلیت رشد مجدد دندان را داشته باشد.