loader
دندانپزشکی کودکان
27 بهمن 1397 ساعت 17:35
دندانپزشکی

دندانپزشکی کودکان شاخه ای از داندانپزشکی محسوب می شود که

دندانپزشکی کودکان



دندانپزشکی کودکان شاخه ای از داندانپزشکی محسوب می شود که این شاخه از کودکان تا نوجوانان سرکار دارد. جالب است بدانید دندانپزشکی کودکان توسط انجمن دندانپزشکی آمریکا ، کالج سلطنتی دندانپزشکان کانادا و کالج سلطنتی جراحان دندانپزشک استرالیایی به عنوان تخصص دندانپزشکی مورد پذیرش قرار گرفت است.




دندان کودکان از اهمیت بالای برخوردار است باید بدانید که طبق تحقیقات بدست آمده بهداشت دندان دهان پایین کودکان منجر می شود در عملکرد درسی خود ضعیف و یا در روابط اجتماعی ضعیف باشند. در ادامه برای بررسی هر چه بهتر دندانپزشکی کودکان با دندانپزشکی فرایش همراه باشید.


دندانپزشکی کودکان چیست؟



دندانپزشکی کودکان شامل بهداشت دهان و دندان از کودکی تا ۱۰ سالگی می شود.


دندانپزشک کودک اصولا در زمینه سلامت دهان و دندان، مراقبت های ویژه کودکان و سلامت لثه ها در مراحل مختلف کودکی تخصص دارند. کودکان اصولا در ۶ ماهگی دندان های شان شروع به درآمدن می کند. در ۶-۷ سالگی دندان های شیری شان شروع به ریختن می کند و دندان های دائمی جایگزین انها می شود.


در صورت عدم مراقبت صحیح از دندان کودکان نیز دچار زوال دندان و بیماری هایی می شوند که در کل عمر باعث درد و ناراحتی شان می شود. امروزه پوسیدگی دندان کودکان ۵ برابر بیشتر از آسم است.