loader
مشکلاتی که با ارتودنسی برطرف می‌شود
24 بهمن 1397 ساعت 17:00
ارتودنسی

مشکلاتی از قبیل جلو بودن فک بالایی، جلو بودن فک پایینی، شلوغی دندان‌ها، کج بودن دندان‌ها و یا

مشکلاتی که با ارتودنسی برطرف می‌شود



مشکلاتی از قبیل جلو بودن فک بالایی، جلو بودن فک پایینی، شلوغی دندان‌ها، کج بودن دندان‌ها و یا همردیف نبودن آرواره‌ها می‌تواند در هر شخصی باعث ایجاد مشکلاتی در خوردن یا تکلم شود. در چنین مواردی توصیه می‌شود که با استفاده از روش‌های ارتودنسی، موقعیت دندان‌ها به تدریج تغییر داده شود تا به حالت صاف و ردیف در بیاید. از ارتودنسی می‌‌توان برای اهداف زیبایی در مورد اشخاصی که دوست دارند لبخند زیباتری داشته باشند، نیز استفاده کرد.



ردیف نبودن دندان‌ها یا آرواره‌ها مشکلی است که در هر شخص ممکن است به صورت مادرزادی وجود داشته و یا به مرور زمان در اثر آسیب‌دیدگی از ناحیه فک و یا رفتارهای نادرستی مانند مکیدن شست در دوران کودکی ایجاد شود. به هر حال این مشکل به هر دلیلی که پیش آمده باشد، آنچه که در مورد آن اهمیت دارد این است که بلافاصله تحت درمان قرار گیرد. چراکه مرتب نبودن دندان‌ها می‌تواند در درازمدت باعث بروز مشکلات خطرناک‌تری از نظر سلامتی دهان و دندان برای شما شود. ارتودنسی اطفال یکی از روش های موجود برای درمان نامرتبی دندان کودکان می باشد.



در واقع اهمیت ارتودنسی به این دلیل است که ردیف نبودن دندان‌ها و یا ناهنجاری در شکل فک‌ها می‌تواند منجر به افزایش خطر پوسیدگی دندان و بروز بیماری‌های لثه شود. وضعیت نامناسب دندان‌ها باعث می‌شود که مسواک نتواند به راحتی به آنها برسد و یا کشیدن نخ دندان در آنها با درد همراه باشد و این موجب ضعف در بهداشت دهان و دندان به ویژه در قسمت‌هایی از دهان که این مشکلات وجود دارد، می‌شود و می‌تواند سلامت عمومی شما را نیز تحت تأثیر قرار دهد.



ارتودنسی یک روش درمانی بسیار کارآمد و مؤثر است که می‌تواند برای اهداف زیر مورد استفاده قرار گیرد:


 


درمان فاصله‌دار بودن دندان (لینک شود به مقاله فاصله بین دندان‌ها)
   


اصلاح وضعیت فک و دندان‌ها جهت اطمینان از ردیف بودن و موقعیت درست آنها
   


صاف کردن دندان‌های کج
   


بهبود عملکرد دهان (مانند قابليت جويدن غذا و تکلم)
   


رفع مشکل عقب و جلو بودن فک‌ها