loader
دقت دندانپزشک در انجام لمینت دندان اهمیت خاصی دارد
18 بهمن 1397 ساعت 01:05
لمینت

ونیرها می توانند از هفت تا بیست سال دوام داشته باشند. خود ونیرها زنده نبوده و بدون تغییر هستند،

دقت دندانپزشک در انجام لمینت دندان اهمیت خاصی دارد



لمینت دندان یا ونیرهای سرامیکی چقدر دوام دارند؟



 ونیرها می توانند از هفت تا بیست سال دوام داشته باشند. خود ونیرها زنده نبوده و بدون تغییر هستند، در حالی که دندان یا دندان هایی که به آن چسبیده اند و همچنین بافت لثه اطراف آن زنده بوده و امکان تغییر دارند. برای مثال، عقب رفتن خط لثه باعث نمایان شدن سطوح ریشه دندان می شود. عموماً اگر یک ونیر از جای خود کنده شود می توان آن را دوباره به دندان چسباند. اگر هم لب پریده شود، گاهی اوقات قابل ترمیم خواهد بود و در غیر این صورت باید تعویض شود.



 
آیا در جریان لمینت دندان، دندان ها تراش می خورند؟

تراش دندان قبل از گذاشتن لامینت بستگی به طرح و شکل اولیه دندان ها و وضعیت اکلوژن بیمار دارد. در برخی از موارد انجام هیچ گونه تراشی لازم نیست اما در برخی از موارد تراش دندان لازم است. البته به طور کلی تراش ایجاد شده در دندان ها بسیار محافظه کارانه تر از تراش روکش است و حجم بسیار کمتری از دندان تراشیده می شود.
 
بعد از شکستگی لمینت دندان چه باید کنیم؟



اگر اصول اولیه انتخاب بیمار برای درمان لامینت به درستی مورد نظر قرار گرفته باشد و بیمار هیچ گونه کنترااندیکاسیونی در مورد درمان لامینت نداشته باشد احتمال شکستگی ترمیم بسیار کاهش می یابد اما از بین نمی رود. چون در طول عمر درمان لامینت بیمار نقش اساسی ایفا می کند. بیمار باید از برخی عادات غذایی خود مانند گاز زدن غذاهای سفت، جویدن یخ و… خودداری کند تا طول عمر درمان افزایش یابد. اما در صورتی که لامینت کامپوزیتی یا سرامیکی دچار پریدگی شود، با کامپوزیت فابل ترمیم و اصلاح است.  



مزایای لامینت ها و نصب لمینت دندان



لامینت های سرامیکی، اگر به خوبی ساخته شوند، می توانند نور را به شکلی بسیار طبیعی انعکاس داده و ظاهری بسیار واقعی داشته باشند.مزیت دیگر ونیرهای سرامیکی سطح شیشه مانند غیرقابل نفوذ آن ها است که در برابر لک زدن مقاوم می باشد. در مقابل، موادی مانند باندینگ دندان عموماً در طول زمان لک زده یا بدرنگ می شوند.