loader
موارد کاربرد لامینت ها ( لمینت دندان )
18 بهمن 1397 ساعت 00:57
لمینت

راه حلی برای لک زدن فیلرها :معمولاً فیلرهای (کامپوزیت دندانی) سفید رنگ به مرور زمان بدرنگ می شوند.

موارد کاربرد لامینت ها ( لمینت دندان )




راه حلی برای لک زدن فیلرها :معمولاً فیلرهای (کامپوزیت دندانی) سفید رنگ به مرور زمان بدرنگ می شوند. در مقابل، زیبایی سطح سرامیکی ایجاد شده توسط یک ونیر چینی عموماً عمر طولانی تری دارد.



ترمیم عیوب و نقایص جزئی دندان :اغلب، دندان هایی که کمی دچار ساییدگی، لب پریدگی یا عیوب سطحی (مانند فرورفتگی یا گودی) هستند یا به مقدار نسبتاً جزئی رشد غیرطبیعی داشته اند (رشد دندان های پیشین کناری به شکل خرده دندان های مخروطی شکل ) با استفاده از ونیرهای سرامیکی به خوبی درمان می شوند.




 در مواردی که ناحیه درگیر بسیار محدود است، اغلب باندینگ دندان گزینه بهتری است (زیرا ساده تر بوده و عملی غیر تهاجمی تر است). اما اگر بخش قابل توجهی از سطح جلویی دندان به اصلاح سطح، دوام بیشتر، مقاومت در برابر لک پذیری و ظاهری طبیعی نیاز داشته باشد، که بتوان با لامینت های سرامیکی به آن ها پاسخ داد، این گونه لامینت ها گزینه ای بی نظیر خواهند بود.



 تغییر دادن رنگ دندان ها :می توان از لامینت های سرامیکی برای روشن کردن رنگ دندان ها استفاده کرد. به این ترتیب می توان مشکل دندان هایی که لک های حاصل از تتراسایکلین یا فلوروزیس دارند، یا دندان هایی که به خاطر آسیب دیدگی یا درمان ریشه دندان تیره شده اند را حل کرد. البته برای این کار باید دندان از نظر ساختاری سالم بوده و تنها نیاز به یک تغییر رنگ ساده داشته باشد.