loader
مشکلات ناشی از عارضه های فکی و دندانی
28 اسفند 1397 ساعت 08:43
ارتودنسی

نخستین مشکلی که افرادی که به عارضه های فکی دچار هستند

مشکلات ناشی از عارضه های فکی و دندانی




نخستین مشکلی که افرادی که به عارضه های فکی دچار هستند و یا دندان های نامرتب و به هم ریخته ای دارند، با آن مواجه هستند، از دست دادن دندان های سالم است! این دسته از افراد به دلیل عدم توانایی در پاک سازی دندان ها، خیلی زود به پوسیدگی های دندان، بیماری های لثه و ناهنجاری های دهان دچار خواهند شد و در صورت عدم پیگیری به موقع، خیلی زود دندان های خود را از دست می دهند . همان طور که می دانید دندان ها در زیبایی و شادابی چهره افراد نقش به سزایی دارد و در صورتی که به سلامت و مرتبی دندان ها توجه نشود، عواقب بدی گریبان گیر بیمار خواهد شد که از دست رفتن حس جوانی و طراوت از نخستین بازتاب های ان به شمار می رود.




برخی از عارضه های دهان و دندانی موجب می شود تا فرد نتواند به درستی عمل جویدن و بلع را انجام دهد؛ در صورتی که این عارضه با ارتودنسی درمان نشود، در نحوه هضم و گوارش غذا نیز اختلال به وجود خواهد آمد که در ادامه منجر به ایجاد عارضه در سیستم گوارشی بیمار خواهد شد.




از دیگر معضلاتی که به علت وجود ناهنجاری دهان و دندان به وجود می آید، ایجاد مشکل در تکلم بیمار است و همان طورکه می دانید این اختلال بر ارتباطات اجتماعی بیمار تاثیر می گذارد و به شدت اعتماد به نفس وی را تضعیف می کند.




ساییدگی غیر طبیعی دندان ها را می توان به عنوان یکی دیگر از عارضه های دهان و دندان نام برد که باید به منظور رفع آن، به درمان ارتودنسی روی آورد. ساییدگی سطحی دندان ها در دراز مدت، از بین رفتن مینای دندان را در پی خواهد داشت.




مفاصل فکی بسیاری از بیماران به علت فشاری که توسط استخوان پشتیبان دندان و بافت های لثه به آن وارد می شود، آسیب می پذیرد. در صورتی که این ناهنجاری به سرعت درمان نشود، بیمار به سردردهای شدید و مداوم، گردن درد و صورت درد دچار خواهد شد.




طبق بررسی ها و تحقیقات انجمن ارتودنسی پزشکان آمریکا، مطلوب است تا افراد از سن 7 سالگی به بعد به منظور بررسی وضعیت های دهان و دندانی خود به متخصص ارتودنسی مراجعه نمایند تا تحت ارزیابی و معاینه قرار گیرند و در صورت وجود مشکل در این زمینه، هرچه زودتر برای درمان اقدام نمایند.