loader
مراقبت از لمینت دندان
02 اسفند 1397 ساعت 21:20
لمینت

پرسلین خودش به تنهایی زیبایی خاصی به دندان می بخشد و بسیار طبیعی است.

مراقبت از لمینت دندان


پرسلین خودش به تنهایی زیبایی خاصی به دندان می بخشد و بسیار طبیعی است. اتصال بین لمینت دندان و دندان بسیار محکم است. همچنین پرسلین در برابر پوسیدگی دندان مقاوم است، با اینکه بخش غیر قابل پوشش آن هنوز در معرض پوسیدگی می باشد. پس باید مراقب بود. اگر کربوهیدرات زیاد مصرف کنید یا اینکه نخ دندان نکشید و مسواک نزنید، احتمال صد در صد چنین اتفاقی هست. در صورتی که از دندان هایتان عالی مراقبت کنید، ونیرها سال ها روی دندان هایتان عمر خواهند کرد. فقط موضوعی که هست در بهترین حالت نمی توان به این فکر کرد که تا آخر عمر این ونیرها با شما خواهند بود، نهایتا ده الی ۱۲ سال عمر می کنند.


 


بعد از لمینت دندان که انجام شد، اغلب توجه بیماران نسبت به سلامت لثه هایشان بیشتر می شود. در برخی موارد، به خاطر اینکه دندان ها بیشتر به چشم می آیند، باید سلامت لثه ها هم بیشتر توجه شود. همچنین چون ظاهر دندان ها خیلی بهتر شده است، مراقبت بیشتری باید از آن ها صورت گیرد. اگر اطراف ونیر دندان موقع نخ دندان کشیدن یا غیره، خونریزی داشت، باید حتما نزد دندانپزشک خود مراجعه کنید؛ حتما چیزی اشتباه پیش می رود!


 


برای به حداکثر رساندن عمر این ونیرها، توصیه می شود از تکنیک های نگهداری خاص و حرفه ای استفاده شود. توصیه می شود چهار بار در سال نزد دندانپزشک به جهت کارهای ترمیمی و زیبایی و نیز ویزیت دندان ها، نزد دندانپزشک مثلا درمانگاه دندانپزشکی غرب تهران مراجعه شود. این مراجعات دندانپزشکی فرصتی می دهد تا سطح دندان ها جلا داده شوند، بنابراین طول عمر آن ها افزایش می یابد. اما همه دندانپزشک های زیبایی چنین پیشنهادی را نمی دهند.


 


رزینی که برای اتصال لمینت دندان ها استفاده می شود، می تواند در برابر لکه ها مقاوم باشد. لکه ها و رنگ گرفتن دندان ها می تواند توسط نوشیدنی های الکلی صورت گیرد، که سطح رزن را نرم می کنند. از استفاده از خمیردندان های بسیار ساینده خودداری کنید. در حالی که پرسلین را خط و خش نمی اندازند، می توانند منجر به پیوند رزین را از بین ببرند. خمیردندانی که از لحاظ تمیزکنندگی بسیار قوی باشد و نیز کمی خاصیت سفیدکنندگی داشته باشد، خوب است. در مطب های دندانپزشکی زیبایی هم موجود هست.