loader
بلیچینگ دندان با لیزر
22 بهمن 1397 ساعت 15:25
بلیچینگ

بلیچینگ دندان با لیزر یکی از روش‌هایی است که برای سفید کردن دندان ها استفاده می شود.

بلیچینگ دندان با لیزر



بلیچینگ دندان با لیزر یکی از روش‌هایی است که برای سفید کردن دندان ها استفاده می شود. این کار سبب روشن شدن رنگ مینا و عاج دندان می‌شود. با استفاده از روش سفید کردن با لیزر می‌توانیم در عرض کمتر از یک ساعت و نیم، رنگ دندان‌ ها را بین دو تا شش درجه روشن‌ تر کنیم. در این مطلب شما را با این روش، مزایا و معایب آن آشنا می کنیم.



فرآیند سفید کردن دندان با لیزر چگونه انجام می شود؟



سفید کردن دندان‌ها با لیزر در مطب دندانپزشکی انجام می‌شود و گران‌ترین روش سفید کردن دندان محسوب می‌گردد. در این روش ابتدا عامل بلیچ به همه دندان‌ها مالیده می‌شود و سپس پرتوی لیزر به آنها تابانده شده و کارایی بلیچ و سرعت تأثیر گذاری آن را افزایش می‌دهد. در این روش از ژل بلیچینگ قدرتمندی استفاده می‌شود که با پرتوی لیزر فعال شده و به سرعت نتایج چشمگیری حاصل می‌نماید.



سیستم سفید کردن دندان‌ها با لیزر چگونه عمل می‌کند؟



ماده مؤثر اصلی در ترکیب ژل‌ های سفید کننده حساس به نور که در روش سفید کردن دندان با لیزر مورد استفاده قرار می‌گیرند، پراکسید هیدروژن می‌باشد. هنگامی که ژل حاوی پراکسید هیدروژن تجزیه می‌شود، اکسیژن حاصل از آن به مینا و عاج دندان وارد می‌شود و بدون آنکه تغییری در ساختار دندان‌ها ایجاد نماید، مواد رنگی موجود بر روی سطح آنها را سفید می‌کند. نور لیزری که در این روش استفاده می‌شود به فعال شدن پراکسید هیدروژن و نفوذ آن به سطح دندان کمک می‌کند.