loader
نقش لیزر در جراحی ایمپلنت چیست؟
21 بهمن 1397 ساعت 17:54
ایمپلنت

جراحی ایمپلنت با لیزر گزینه بهتر و با آسیب کمتر به بافت نرم و سخت در دندانپزشکی ایمپلنت ایفا می‌کند....

نقش لیزر در جراحی ایمپلنت چیست؟


جراحی ایمپلنت با لیزر گزینه بهتر و با آسیب کمتر به بافت نرم و سخت در دندانپزشکی ایمپلنت ایفا می‌کند. استفاده از لیزر در جراحی ایمپلنت سبب می‌شود که محل جراحی با حداقل آسیب به بافت نرم و سخت، آماده شود. در واقع ما جراحی آتروماتیک و بدون آسیب در جراحی ایمپلنت با لیزر خواهیم داشت. در جراحی ایمپلنت با لیزر، ما قادر خواهیم بود فقط بافت‌هایی را که نیاز داریم، برداریم و به بافت‌های سالم اطراف، آسیبی وارد نمی‌آوریم. برداشت بافت نرم و سخت با حداقل آسیب خواهد بود. دقت انجام جراحی در این روش بسیار افزایش دارد و خونریزی مانند روش جراحی با تیغ، نخواهیم داشت.



مزیت بزرگ دیگر جراحی ایمپلنت لیزر این است که پروسه‌ی بهبود زخم را سرعت می‌بخشد. ما فقط بافت هدف را از بقیه‌ی بافت‌ها جدا می‌کنیم و به بافت‌های مجاور، آسیب غیرضروری نمی‌زنیم. این مزیت، فرایند التیام زخم را بهبود می‌بخشد. جراحی لیزر به‌طور بسیار موثری، واکنش التهابی بافت را کاهش می‌دهد یا از آن جلوگیری می‌کند. همچنین ترشح آنزیم‌های بازدارنده، فرایند التهابی را تقویت می‌کند.


لیزر خواص ضدمیکروبی هم دارد که مشکلات عفونت را برطرف می‌نماید. در آخر، لیزر سبب تحریک التیام بافت سخت و نرم می‌گردد. نتیجه نهایی این نوع جراحی، بهبود و التیام  بهتر زخم نسبت به روش‌های قدیمی جراحی است. روش‌های قدیمی جراحی ایمپلنت این مزیت‌ها را ندارند.



آیا از لیزر می‌توان برای برداشتن بافت آلوده اطراف ایمپلنت که دچار التهاب شده، استفاده کرد؟



پاسخ مثبت است. این یکی از مهمترین مزیت‌ها و نقش‌های کاربرد لیزر در جراحی ایمپلنت لیزر است. انرژی لیزر خواص ضدمیکروبی  دارد که باکتری‌های آسیب‌رسان را از بین می‌برد. پس از برداشتن بافت آلوده‌ی اطراف ایمپلنت و تمیز کردن ناحیه‌ی موردنظر، می‌توانیم التیام و بهبود بافت‌های سخت و نرم را با لیزر تحریک کنیم.