loader
مراقبت های بعد از بلیچینگ دندان
20 بهمن 1397 ساعت 15:48
بلیچینگ

با افزایش سن عاج دندان ها تیره و مینای دندان ها نیز نازک می شوند ...

مراقبت های بعد از بلیچینگ دندان



با افزایش سن عاج دندان ها تیره و مینای دندان ها نیز نازک می شوند که عوامل مختلفی در روند پیشروی این موضوع می توانند دخیل باشند. عواملی مانند استعمال دخانیات،نوشیدنی های کافئین دار و مراقبت ناصحیح از دندان ها در بد رنگ شدن دندان ها تاثیرات فراوان دارد.البته برخی از افراد به خاطر موارد ژنتیکی دندان های زرد و بد رنگی را دارند.در مواردی که فرد دندان های زردی دارد باعث می شود که این زردی دندان ها زیبایی چهره و لبخند فرد را تحت تاثیر قرار دهد. برای برطرف کردن این موارد می توان با استفاده از بلیچینگ دندان ها به اصلاح لبخند و زیبایی و سفیدی دندان ها  پرداخت و لبخندی زیبا و دندان هایی درخشان و سفید را برای فرد به وجود آورد.
 

پس از اینکه بلیچینگ انجام شد یک سری مراقبت ها توسط فرد باید انجام شود که نتایج بلیچینگ ماندگاری بیشتری داشته باشند و نیازی به ترمیم در کوتاه مدت نباشد.برخی از این مراقبت ها عبارتند از:
   


در ساعات اولیه پس از بلیچینگ فرد باید لثه های خود را با استفاده از آب گرم شستشو دهد و برای اینکه در لثه التهابی ایجاد نشود لثه ها را باید ماساژ بدهد. 


 


اجتناب از خوردن خوراکی هایی که حاوی رنگ دانه می باشند( به مدت ۴۸ ساعت). و از برقراری تماس این خوراکی ها با دندان هایتان جدا خودداری کنید و اگر این مواد با دندان هایتان برخورد و تماسی داشتند سریعا برای شستشو دندان هایتان اقدام کنید.
   


کاهش دادن چایی پررنگ و قهوه و شکلات و نوشابه های رنگی در رژیم غذایی
   


پرهیز کردن از خوردن غذاهایی که سرد و اسیدی هستند.
 


رعایت کردن بهداشت دهان و دندان خود
   


اجتناب از استعمال دخانیات و کشیدن سیگار و یا کاهش در مقدار مصرف دخانیات
   


در روزهای اولیه پس از بلیچینگ در دندان ها حساسیت هایی به وجود می آید که پس از گذشت چند روز برطرف می شود. به افراد توصیه می شود که در این مدت از خمیردندان های ضد حساسیت استفاده کنند.



اگر مایل هستید که سفیدی دندان هایتان درمدت بیشتری همراه شما باشد حتما باید  نکات مربوط به مراقبت های بعد از بلیچینگ را رعایت کنید.



اغلب افراد فکر می کنند که با یک بار بلیچینگ کردن دیگر نیازی به سفید کردن مجدد دندان ها نمی باشد، در صورتی که این تفکری غلط است و پس از مدتی دندان ها نیاز به ترمیم دارند. اما در مواردی که افراد مراقبت های بعد از بلیچینگ را رعایت کنند اغلب تا چندین سال نیازی به بلیچینگ مجدد نخواهد بود و بلیچینگ از ماندگاری بالاتری برخوردار خواهد بود.