loader
دلایل تغییر رنگ دندان
26 بهمن 1397 ساعت 06:26
بلیچینگ

تغییر رنگ دندان دو نوع ممکن است رخ دهد ....

دلایل تغییر رنگ دندان



تغییر رنگ دندان دو نوع ممکن است رخ دهد . یا دندان ها به صورت داخلی کدر می شوند و یا به صورت خارجی کدر می شوند .




کدر شدن خارجی دندان



در این حالت سطح خارجی دندان ها با توجه به مصرف برخی مواد غذایی شروع به کدر شدن و تغییر رنگ می کند.  با روش های ساده سفید کردن می توان این مشکلات را برطرف نمود. بهتر است که هر چه سریع تر به برطرف نمودن این مشکل پرداخت ، زیرا رفع این مشکل در مراحل ابتدایی ،بسیار ساده می باشد ؛ ولی در صورت برطرف نکردن آن ممکن است لکه های عمیق تری را ایجاد کند که نیاز به درمان های پیچیده تری داشته باشد.


 


کدر شدن داخلی دندان



در این روش سطح داخلی دندان دچار تغییر رنگ می شوند . این مشکل می تواند به دلایلی مانند افزایش سن رخ دهد .  برای درمان این مشکلات می توان از بلیچینگ دندان استفاده نمود .



دندان ها یکی از بخش های مهم در زیبایی چهره و لبخند ،به شمار می آیند که به مرور زمان درخشندگی و زیبایی خود را از دست می دهند. برای جلوگیری از این عوارض باید به مراقبت از آنها پرداخت. در ادامه مهم ترین دلایل تغییر رنگ دندان ها را بیان خواهیم نمود .


نوشیدنی و غذا



بسیاری از مواد غذایی و نوشیدنی هایی که مصرف می کنیم در تغییر رنگ دندان ها تاثیر بسیاری داند .  مانند شراب ، قهوه ، چای و … بنابراین بعد از مصرف این نوع از نوشیدنی و یا مواد غذایی باید از مسواک استفاده نمود .


استعمال دخانیات



مصرف دخانیات مانند سیگار و قلیان تاثیر یسیاری در تغییر رنگ دندان ها دارند . ماده تار و نیکوتین که در توتون وجود دارد باعث ایجاد لکه های مقاومی در دندان می شود .نیکوتین سبب ایجاد رنگ زرد در دندان ها می شود که این لکه های زرد رنگ روی سطح دندان ها می ماند.


 


افزایش سن



عاج بخش نرمی از دندان می باشد که زیر پوسته خارجی و سفید رنگ دندان قرار دارد . در اثر مسواک زدن زیاد ، بخش بیرونی دندان ها نازک می شود و عاج دندان که زرد رنگ می باشد نمایان می شود .



ایجاد آسیب به دندان



در اثر وارد شدن ضربه به دندان ها باعث می شود دندان ها عاج بیشتری تولید کنند و نسبت به این ضربه ها عکس العمل نشان دهند . به دلیل تیره بودن عاج دندان ها نسبت به مینای دندان، رنگ دندان هادچار تغییر می شود .



مصرف دارو



با مصرف داروهایی همچون آنتی هیسامین ها ، آنتی سایکوتیک‌ها و یا داروهایی که برای درمان فشار خون استفاده می شوند تاثیر بخصوصی در تغییر رنگ دندان ها دارند .